همزمان با سراسر کشور دومین آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری روز جمعه ۲۸ مهرماه سال جاری در یاسوج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۲۷۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
رئیس پلیس آگاهی استان گفت: دومینبرگزاری آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری ۲۸ مهرماه در یاسوج آزمون عمومی کارآگاهی و کارآگاه یاری همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۸ مهرماه ساعت ۱۰ صبح در سالن امتحانات معاونت تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان واقع در یاسوج، ترمینال، میدان آزادگان برگزار می‌شود.
سرهنگ خداکرم پاکروان درباره شرایط عمومی کسب مراتب کارآگاهی و کارآگاه یاری افزود: داوطلبان برای شرکت در آزمون باید از رسته آگاهی و یا اطلاعات بوده و دارای حکم انتصاب در مشاغل آگاهی باشند و از شروع خدمت آن‌ها در پلیس آگاهی باید حداقل دو سال گذشته باشد.
وی ادامه داد: شروع کارآگاهی از کارآگاه پنجم و پایان آن کارآگاه یکم است که بعد از طی مراحل علمی و عملی و قبولی به عنوان کارآگاه تخصصی نشان آن را دریافت می‌کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان گفت: به کارکنانی که مسئولیت رسیدگی به پرونده ها، جرایم مختلف، شناسایی و دستگیری متهمان را دارند، کارآگاه می‌گویند.
پاکروان جذب و گزینش کارآگاهان و کارآگاه یاران متخصص، مجرب و توانمند در کشف جرایم و مقابله با مجرمان را هدف اصلی این آزمون عنوان کرد و افزود: بعد از پذیرش، کارآگاهان بایستی دوره‌های مختلفی نظیر آزمون عمومی، تست وضعیت جسمانی و توانمندی در تیراندازی را با موفقیت پشت سر بگذارند تا از نظر رتبه کارآگاهی به مراحل بالاتری ارتقاء پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه کارآگاه یکم به عنوان بالاترین رتبه کارآگاهی باید تمام مراحل عمومی و تخصصی را گذرانده باشد، گفت: مراحل آزمون و دوره‌های کارآگاه از رتبه چهارم به بعد وارد شرایط سخت تری می‌شود که داوطلب باید از نظر علمی و عملی در هر بخش تلاش خود را مضاعف کند.
ارسال نظرات