خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان گفت: اگر ایستادگی جوانان ما در مقابل جور و ستم نبود امروز از حلال و حرام، مسجد و خوب و بد چیزی در اختیار مردم نبود و از مسأله دین و ارزش‌های اسلامی از قبیل توحید، نبوت، معاد و اسمی از معصومین(ع) ما دیگر نبود.
کد خبر: ۸۹۳۶۲۸۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷

اگر ایستادگی جوانان نبود امروز از دین و ارزش‌های اسلامی  چیزی نبودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدهاشم موسوی در یادواره شهدای اتحادیه کیف، کفش، چرم و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: نکته ای که شهدا به آن توجه داشتند و اوج گرفتند مبارزه با نفس بود.

وی گفت: عظمت شهدا در آیه و احادیث قدسی آمده است و خداوند می‌فرماید «من برای همیشه خلافت می‌دهم به موجودی که او را جانشین خود قرار دادم».

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: بعد از اینکه این نیابت را خاک برعهده گرفت همه ملائکه و عرش الهی تعجب کردند و یک زلزله‌ای در جان ملکوتیان افتاد.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید «من با قدرت خودم موجودی را خلیفه خود قرار می دهم که از آن امامان، پیامبران و مرسلین و پاکان به وجود می آیند و قوانین را بر جامعه برقرار می کنند»، ابراز داشت: این جوانانی که هشت سال با تمام قدرت و توان از دین خدا، ولایت، از آئین خدا، کشور، ناموس و خاک و از معنویت خود دفاع کردند و هنوز هم تکه تکه‌های استخوان آنها برنگشته است جایگاه بالایی دارند.

موسوی با اشاره به شهدای مدافع حرم و جایگاه بالای آنان گفت: عرش الهی در برابر «حججی»ها ناچیز و کوچک است.

وی ادامه داد: برای خداوند بندگان با عظمتی هستند که جایگاه آنها جایگاه باران رحمت خداوند است که اگر این باران رحمت بریزد مشکلات مردم را حل می کند و مشکلات مالی مردم خوب می شود و در رفاه می شوند و  شهدای ما نیز یک مصداق از این گروه هستند و کدام عرش، کرسی، ملک و موجود می تواند در برابر این خاک اعلام وجود کند.

امام جمعه موقت همدان عنوان کرد: اگر ایستادگی جوانان ما در مقابل جور و ستم نبود امروز از حلال و حرام، مسجد و خوب و بد چیزی در اختیار مردم نبود و از مسأله دین و ارزش‌های اسلامی از قبیل توحید، نبوت، معاد و اسمی از معصومین(ع) ما دیگر نبود.

وی افزود: اگر فرزندان شما در این هشت سال دفاع مقدس به فرمان ولی فقیه آن روز امام خمینی(ره) لبیک نمی گفتند و جبهه ها را پر نمی کردند و خانواده های آنها صبر نمی کردند دیگر محرم و صفر و شب‌های قدر و قرآن نمی ماند.

موسوی بیان کرد: اگر مجاهدت‌های فرزندان ایران زمین در عراق و سوریه نبود امروز محرم و این سینه زنی به آرامی برگزار نمی شد.

وی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، نکند با گناه این عزیزان را ناراحت کنیم، خاطرنشان کرد: امید است خداوند به نسل جوان ما توفیق رسیدن به مقام بالای تقوی را مرحمت فرماید و بار دیگر ترفیع مقام شهدا را از خداوند می طلبیم و قدردان این نعمت هستیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات