خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نماز در بنای عظیم عبودیت حالت عمود دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کاری که وظیفه ما است اگر با قصد قرب الی الله انجام شود؛ نماز است گفت: نماز در بنای عظیم عبودیت و بندگی حالت عمود دارد و همه اعمال عبادی انسان به آن متکی است.
کد خبر: ۸۹۳۶۲۹۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در اجلاس نماز با بیان اینکه برداشت از نماز و شناخت جایگاه نماز برای هر کسی متفاوت است اظهارداشت: برخی افراد در ذهن خود زندگی را به چند بخش اجتماعی، اقتصادی، رفاهی و عبادی تقسیم می کنند.

وی با بیان اینکه عده ای نماز را یک عبادت که در شبانه روز پنج نوبت واجب است می دانند افزود: بعضی افراد معتقدند یک ساعت مخصوص عبادت است و ساعت کارهای دیگر نیز متعدد است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرمایند " انس و جن را خلق کردیم که به عبادت خدا مشغول باشند" و معنی این آیه این است که تنها فلسفه خلقت انسان عبادت است.

وی با بیان اینکه اینکه زندگی عبادی و غیر عبادی تقسیم کنیم برگرفته از تفکر سکولار و وارداتی است عنوان کرد: هیچ ساعات و اوقاتی از زندگی انسان به غیر عبادت اختصاص نمی یابد . باید همه شئون زندگی انسان را عبادت پر کند و این تکلیف ما است.

عبادی با بیان اینکه هر کاری که وظیفه ما است اگر با قصد قرب الی الله انجام شود؛ نماز است گفت: نماز در بنای عظیم عبودیت و بندگی حالت عمود دارد و همه اعمال عبادی انسان به آن متکی است.

وی با بیان اینکه اگر می خواهید دینتان راست باشد با نماز تنظیمش کنید تصریح کرد:  با ضمیر شرک آمیز دنبال اسباب ناقص و ناروا بودن در حال قرائت نماز یعنی دیوار دیانت کج است و نمی تواند به مقصد برسد.

وی با بیان اینکه نماز و روزه دین ما را تضمین می کند ادامه داد: نماز جنبه های بیرونی را می سنجد و روزه جنبه های بیرونی را .

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نماز به عنوان عمل فیزیکی به نام دین قابل قبول نیست گفت: باید دید نماز راست است یا ناراست و همانطور که در نماز ادعا می کند فقط خدا را عبادت می کند؛ در کارهایش هم صدق می کند یا خیر. اگر نماز به معنی صحیح اش انجام شد همه کارها درست است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار