جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خبر داد

عزم جدی اهل سنت برای استقبال از زائران پاکستانی اربعین/فعالیت 4موکب در استان جهت تکریم زائران غیر ایرانی

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:اهل سنت سیستان وبلوچستان با راه اندازی دو موکب صلواتی به استقبال زائران پاکستانی اربعین خواهند رفت
کد خبر: ۸۹۳۶۲۹۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، سرهنگ پاسدار محمد ناظری در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد مردمی اربعین استان که در مهمانسرای سپاه برگزار شد گفت: سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۸ زائر پاکستانی اربعین در مسیر‌های رفت و برگشت مورد تکریم قرار گرفتند که پیش بینی می‌شود امسال با افزایش ۳۰ درصدی حضور زائران پاکستانی در استان روبه رو باشیم و تعداد آن‌ها به ۳۰ هزار نفر نیز برسد که به همین منظور دو ایستگاه (موکب) صلواتی جدید نیز تعبیه شده که به زائران پاکستانی اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: اهل سنت مهمان نواز استان امسال به طور جدی‌تر در بحث استقبال از زوار پاکستانی ورود پیدا کرده اند که یک موکب نصرت آباد که در محل شهدای گمنام دایر شده توسط اهل سنت می‌باشد و جلسات برنامه ریزی نیز با مولوی براهویی امام جمعه اهل سنت نصرت آباد برگزار شده است موکب دیگر نیز توسط طائفه محترم براهویی در منطقه سفید آبه دایر خواهد شد.

سرهنگ ناظری ابراز داشت: سپاه سلمان استان نیز به طور کامل آماده ارائه خدمات است و از همین جلسه دستور ویژه فرماندهی سپاه سلمان استان به تمامی نواحی شهرستانی سپاه ابلاغ می‌شود که باید با تمام امکانات و نیرو با ستاد مردمی اربعین استان همکاری کامل را داشته باشند و ((تمامی فعالیت‌ها باید تحت عنوان و هماهنگی ستاد مردمی اربعین استان صورت بگیرد)).

وی خاطر نشان کرد: کمیته‌های ۱۵ گانه سپاه نیز تشکیل شده و هر یک از این کمیته ها، برنامه‌های مختلف زیادی را پیش بینی کرده اند که به وقت مقرر اجرایی می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بسیج مداحان با هماهنگی لازم با ستاد، قرار است با حضور در جمع زوار پاکستانی در اجرای برنامه‌های مداحی و مذهبی فعالیت کنند. همچنین امسال برنامه ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان زائر پاکستانی در نظر گرفته شده و هدایای فرهنگی متناسب با سن، زبان و فرهنگ آن‌ها اهدا شود.

وی تاکید کرد: باید همه هماهنگی‌ها با امداد خودرو انجام شود که در جاده‌های استان به صورت فعال حضور داشته باشند تا در صورت بروز خرابی احتمالی برای خودرو‌های زائران، در اسرع وقت مشکل خودرو‌ها رفع شود و بتوانند به مسیر خود ادامه دهند و مشکلی برایشان به وجود نیاید.
ارسال نظرات