در بیانیه ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان آمده است: مردم این استان یک پارچه و یکدل شهرشان را "پوانداز" گرامیان میهمان کردند و ندای "وش آته" بلوچ‌های مهمان نواز، غبار خستگی را از تن زائران زدود
کد خبر: ۸۹۳۶۳۰۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوپستان، در بیانیه ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان آمده است: دو سال سابقه درخشان و پذیرایی از هزاران زائر گرانقدر اربعین از کشور‌های افغانستان و پاکستان در سال گذشته موجی از کرامات انسانی و عواطف مردمی را روانه زوار غیر ایرانی اباعبدالله کرد.

مردم این استان یک پارچه و یکدل شهرشان را "پوانداز" گرامیان میهمان کردند و ندای "وش آته" بلوچ‌های مهمان نواز، غبار خستگی را از تن زائران زدود.

بار دیگر در آستانه فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان، آن‌ها که ولایت مداری و ولایت پذیری را راس امور می‌دانند لبیک گویان به فتوای بنیانگذار انقلاب اسلامی، جمله تاریخی "اسلام مرز نمی‌شناسد" را در عمل به اثبات خواهند رساند و با هر آنچه دارند از خرد و کلان گرفته تا پیر و جوان، با استعانت از رهبر معظم انقلاب و آتش به اختیار به میزبانی زائرانی می‌روند که در طول سال تنها یکبار اجازه زیارت عتبات عالیات به آن‌ها داده می‌شود. زائرانی که فرسنگ‌ها کوه و کمر را با خوف حمله وحشیانه طالبان و داعش و ... طی می‌کنند تا به خاک ایران اسلامی برسند.

ابا عبدالله این بار هم برای سومین سال متوالی توفیق را رفیق راه مردم سیستان و بلوچستان کرده است، هر که با هر چه دارد یا حسین گویان راهی می‌شود کما اینکه تاکنون هم جوانان علی اکبری و پیران حبیب ابن مظاهری بسیاری دوشادوش زنان زینبی لبیک خود را سر داده اند.

این میزبانی برخواسته از متن مردم است. نه پای هیچ مقام دولتی در میان است نه ارگان و نهادی خاص. در این میزبانی دل حکمرانی می‌کند و تنها عاشق خدمت اجازه ورود دارد، اینجا وادی نوکریست، امروز عاشوراست و کربلای ما همین جاست چرا که میزبانی از زائران حسین کمتر از زیارتش نیست.

همه را فیض حضور است و آن‌ها که حرم ندیده اند پیشترند، اینجا جای نام تک تک شما خالیست، هر کس با هر توان می‌تواند وارد شود.

جهت ثبت نام به ربات @Arbainsb_bot مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۱۵۴۶۹۶۲۹۳ تماس حاصل فرمایید.
ارسال نظرات