خبرهای داغ:
کتاب «پادشاهان پیاده» طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد برجسته حوزه علمیه در قم رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۱۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان هیأت‌های مذهبی در سالن همایش‌های غدیر مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) در قم آغاز به کار کرد.

در ابتدای این مراسم یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه طی سخنانی با بیان اینکه ادب و محبت با یکدیگر ارتباط مستقیمی دارند، عنوان کرد:‌ فردی که نسبت به خداوند متعال ادب داشته باشد در قلب خود به جز تقوا و ایمان راه نمی‌دهد؛ ادب به پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) نیز مراتب مشخصی دارد که هر فرد با توجه به ایمان و اخلاص خود می‌تواند به این مراتب برسد.

علیرضا پناهیان با اشاره به اینکه همگان باید در راستای رعایت آداب اربعین تلاش کنیم، تصریح کرد: همانطور که در هیأت‌های مذهبی ادب رعایت می‌شود باید در اربعین حسینی نیز رعایت ادب پر رنگ شود ؛ زیارت اربعین حسینی یک ادب و پیاده‌رفتن به سمت کربلا یکی از آدابی است که اگر به آن توجه داشته باشیم به معرفت می‌رسیم.

بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم از کتاب «پادشاهان پیاده» نوشته بهزاد دانشگر و محمدعلی جعفری رونمایی شد.

همچنین بهزاد دانشگر طی سخنانی با بیان اینکه در تهیه این کتاب از گفته‌های شخصیت‌های مختلف استفاده شده است، عنوان کرد: خاطرات بسیاری از غیرشیعیان و غیرمسلمانان در این کتاب جمع‌آوری شده است تا به همگان اثبات کنیم که پیاده‌روی کربلا به افرادی اختصاص دارد که عاشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هستند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های مختلف وهابی و دشمنان شبهات مختلفی در مورد حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: در کتاب « پادشاهان پیاده» به دنبال پاسخگویی به شبهات اربعین حسینی بوده‌ایم اما توانسته‌ایم به نگاه‌های جدیدی در مورد اربعین حسینی نیز برسیم.

نویسنده کتاب «پادشاهان پیاده» خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی از کتاب‌ها فاصله گرفتند در حالی که یکی از رسالت‌های این مجموعه‌ها ترویج فرهنگ کتابخوانی است؛ مسؤولان هیأت‌های مذهبی باید تلاش کنند تا آموزه‌های حسینی را با استفاده از کتاب‌های معتبر به مردم انتقال دهند.

لازم به ذکر است، این همایش به همت جامعه ایمانی مشعر و با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته ملی تا فردا عصر کار خود را در قم دنبال می‌کند.

ارسال نظرات