مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:

بسیاری از منابع مهم برای تدوین خاطرات شهدا از دست رفته است

خبرگزاری بسیج: نشست تخصصی سیره پژوهان خواهر و برادر کنگره شهدای روحانی در محل ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۲۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین مختار نظری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران بر جمع آوری آثار شهدای روحانی تا پایان سال جاری تاکید کرد و گفت: شهرستان هایی که تعداد شهدای بیشتری دارند باید تلاش کنند تاریخ شفاهی و آثار شهدای روحانی و کار مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان شهدا را هر چه سریع تر تهیه و گردآوری کنند.

وی با اشاره به اینکه از دو سال پیش کار جمع آوری خاطرات و آثار شهدای روحانی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این حرکت فرهنگی بسیار ارزشمند است و تا کنون گام های بسیار خوبی در این راستا برداشته شده هر چند این کار باید خیلی زودتر انجام می شد چرا که اکنون بسیاری از منابع برای برای تهیه خاطرات مربوط به شهدا از جمله پدران و مادران و برخی از دوستان شهدا در اختیار ما نیست.

نظری با اشاره به واقعه بزرگ عاشورا، تصریح کرد: ما خیلی حسرت می خوریم که راویان کربلا محدود بودند؛ وقتی به تاریخ مراجعه می کنیم تعداد انگشت شماری راوی حادثه کربلا را نقل کرده اند اما همین گزارشات مختصری که از واقعه کربلا به ثبت رسیده، منابع سرشاری است که درس ها و عبرت های عاشورا را برای نسل های مختلف روایت می کند که بسیار مهم و قابل توجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در این زمینه تاکید دارند در دفاع مقدس ظرفیت عظیمی وجود دارد که باید در تاریخ ثبت و ضبط شود. وی ادامه داد: شاید نسل امروز نسبت به این موضوع کمتر توجه کنند اما مطمئن باشید که نسل های آینده به این سوابق و کسانی که برای کشور افتخار آفریدند افتخار خواهند کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است اما افسوس که متولیان فرهنگی کشور نسبت به این موضوع اهتمام لازم را ندارند اگر می خواهیم آینده انقلاب را تضمین کنیم راهی بجز معرفی این اسطوره ها به نسل های آینده نداریم. شهدا الگوهای رفتاری برای نوجوانان و جوانان هستند که در معرض آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی و الگوهای منحط غربی قرار دارند و اگر ما به این موضوع توجه نکنیم عوارض جبران ناپذیری در زندگی جوانان برجا خواهد گذاشت که این موضوع ناشی از کم کاری مسئولان است.

اگر ما درهایی را بستیم باید درهایی را باز کنیم و آثار شهدا از جمله درهایی است که جوانان را به سوی خود فرا می خواند.

وی تاکید کرد: سیره پژوهان رسالت مهمی بر دوش دارند که باید تلاش کنند آثار شهدا را هر چه سریع تر گردآوری کنند. در میان این شهدا چهره های فاخری وجود دارد که برخی استاد دانشگاه بوده و مسئولیت های اجتماعی داشته اند و برخی چهره های شاخص فرا استانی هستند که باید بیشتر روی آنها کار شود و تدوین زندگی آنها یک یا چند جلد کتاب می شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیش از یکهزار جلد کتاب در خصوص زندگی و سیره شهدا خوانده اند، خاطرنشان کرد: تهیه خاطرات شهدا موضوع بسیار مهمی است و هر شهرستان می تواند در مورد هر یک از شهدای شاخص خود یک کتاب مستقل تدوین و منتشر کند.

 نویسنده: علی اشرف خانلری

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار