نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی:

تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان به توسعه اشتغال روستایی/پیگیری گازرسانی دهستان طرود

حسینی در جمع مردم دهستان طرود گفت: مجلس اختصاص شش هزار میلیارد تومان به توسعه اشتغال روستایی را مصوب کرد که دولت در آن ملکف شد شش هزار میلیارد تومان دیگر نیز قرار دهد تا در مجموع شاهد تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان به این مهم باشیم.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۴۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در بازدید از روستا‌های دهستان طرود در جمع اهالی این روستا‌ها در مسجد جامع طرود، در سخنانی به افزایش اعتبارات دهیاری‌های کشور، اظهار کرد: با تلاش نمایندگان مجلس اعتبارات دهیاری‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافت که این امر در مقوله توسعه روستایی بسیار مهم است.
وی افزود: دیگر بند مصوبه ارتقای اعتبارات مالی دهیاری‌ها مصوب شده که از این پس اعتبارات این بخش به طور مستقیم به حساب دهیاری واریز می‌شود که در این روند جدید، وزارت کشور و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حذف می‌شوند.
حسینی شاهرودی گفت: از این پس طبق مصوبه جدید مجلس، دهیاری‌ها اعتبارات جاری خود را به طور مستقیم دریافت می‌کنند و این امر به تخصیص اعتبارات بدون دخل و تصرف در آن از سوی دستگاه‌های بالا دست، منجر می‌شود که قطعاً سبب خواهد شد تا اعتبارات به طور ویژه به روستا‌ها تخصیص یابد.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به مصوبه دولت در راستای توانمند سازی حوزه اشتغال روستایی، آثار و برکات فراوانی را مشمول روستا‌ها و به خصوص مناطق محروم خواهد کرد، بیان کرد: مجلس اختصاص شش هزار میلیارد تومان به مقوله توسعه اشتغال روستایی است که دولت در آن ملکف شد شش هزار میلیارد تومان دیگر نیز قرار دهد تا در مجموع شاهد تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان به این مهم باشیم.
وی افزود: باید مردم با مراجعه به دهیاری‌ها نسبت به برنامه ریزی در راستای تخصیص این اعتبارات از طریق ثبت تعاونی‌های کارآفرین اقدام کنند تا بتوانیم سهم خوبی از این اعتبارات را نصیب روستا‌های بخش محروم شهرستان‌های شاهرود و میامی کنیم چرا که اگر این اعتبارات تخصیص نیابند، قطعاً به روستای دیگر و به شهر‌های دیگر تخصیص خواهند یافت و به نوعی از دست مردم می‌رود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سومین مصوبه مجلس در راستای توسعه روستایی را افزایش دو برابری قیر رایگان دانست و بیان کرد: این امر نیز فرصت بهسازی معابر روستایی را فراهم می‌کند که باید برای تخصیص آن برنامه ریزی شود.
حسینی شاهرودی بیان کرد: در سال گذشته دولت به ازای هر هکتار هفت میلیون تومان کمک بلاعوض برای آبیاری نوین به روستا‌های کشور اختصاص داده بود که این میزان با تلاش مجلس به ۹ میلیون تومان افزایش یافت.
وی افزود: افزایش دو میلیون تومانی اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری می‌تواند برای روستا‌های دهستان طرود که با بحران خشکسالی روبرو هستند، بسیار موثر واقع شود.
تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان به توسعه اشتغال روستایی/پیگیری گازرسانی دهستان طرود
عضو خانه ملت، گفت: اجرای نخلستان با شیوه آبیاری نوین برای نخستین بار در اراضی روستای طرود با کمک بخش خصوصی در حال انجام است که قطعاً می‌تواند الگوی خوبی برای کشت سایر محصولات این منطقه مانند پیاز و سیر باشد که هم میزان آب کمتری را به اراضی کشاورزی منتقل می‌کند و هم توجیح اقتصادی طرح‌های کشاورزی را افزایش می‌دهد.
حسینی شاهرودی در ادامه بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: امروز باید واسطه‌ها در مقوله کشاورزی حذف شوند و شرایطی توسط خودِ روستائیان شکل گیرد که بتوانند محصولاتشان را با برَند طرود و روستای مطبوعشان در تهران و حتی بازار‌های خارجی عرضه کنند.
وی درباره راهکار تکمیل زنجیره فروش محصولات کشاورزی بیان کرد: امروز طرود می‌تواند قطب تولید خرما در استان سمنان محسوب شود لیکن مردم می‌بایست با کمک یکدیگر شرایط را برای ثبت یک شرکت تعاونی فراهم کنند تا بتوانند در وهله نخست تولیداتشان را ارتقا بخشند و در مرحله بعد به دنبال بازار فروش آن در تهران و سایر استان‌های کشور باشند لیکن نباید به انتظار نشست تا دولت برای این قشر کاری را صورت دهد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس همچنین از بهسازی راه شاهرود-طرود-سطوه، استقرار مستمر پزشک، تلفن و ارتباطات، تلویزیون، برق و ... به عنوان مطالبات مردم طرود یاد کرد و گفت: به همت مسئولان بخش اعظمی از این زیرساخت‌ها مانند مدرسه، خانه بهداشت، گیرنده تلویزیونی و ... در این دهستان راه اندازی شده است.
حسینی شاهرودی همچنین درباره مشکل گاز رسانی به روستای طرود، تاکید کرد: طبق قانون وزارت نیرو، گازرسانی فقط به روستا‌هایی امکان پذیر است که در فاصله ۲۰ کیلومتری منبع گاز باشند لذا برای دهستان طرود که با شاهرود ۱۷۰ کیلومتر و با کوه زر دامغان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد، قانوناً این امر میسر نیست، اما برای رفع آن دو راهکار وجود دارد.
وی درباره این راهکارهای، افزود: نخست اینکه می‌توان مخزن‌های سی ان جی را در دهستان طرود نصب کرد تا مردم از نعمت گاز بهره‌مند شوند و سپس می‌توان خط لوله را از کوه زر دامغان به طرود منتقل کرد که در این باره با نماینده مردم دامغان در مجلس و وزیر نیرو مذاکراتی شده است.
حسینی شاهرودی در این سفر از روستا‌های سرتخت، مهدی آباد، بیدستان و سطوه نیز دیدار کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار