خبرهای داغ:
دبیر کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی:
دبیر کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی گفت: ترامپ تهدید کرده که برجام را پاره می‌کند، صدام هم در آغاز جنگ تحمیلی قرارداد الجزایر را پاره کرد و سرنوشت صدام در انتظار ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۰۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره وضعیت ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: کارشناسان آمریکایی در سال 55 پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که باید برای تثبیت نفوذ آمریکا در کشورهایی همچون ایران یک سری اصلاحات ظاهری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: جیمی کارتر پس از رسیدن به قدرت در آمریکا از ایجاد فضای باز سیاسی در ایران سخن گفت، به همین دلیل در سال 56 برای برخی از روشنفکران وابسته و ملی گرا مجال طرح برخی از انتقادات سطحی از رژیم پهلوی فراهم شد، این رژیم می‌خواست با این سیاست برای انقلاب اسلامی بدل سازی کند، اما شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی در یکم آبان ماه سال 56 این نقشه را خنثی کرد.

دبیر کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی افزود: پیش از سال 56 امکان بردن نام امام خمینی(ره) به دلیل اختناق در جامعه وجود نداشت، اما با شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی نام امام راحل دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و با خنثی شدن توطئه آمریکا نقاب نفاق از چهره رژیم پهلوی برداشته شد.

ذوعلم با اشاره به تبعات شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی اظهار کرد: پس از شهادت این شهید فضای انقلابی در جامعه ایجاد شد، به همین دلیل رژیم پهلوی مقاله ای توهین آمیز را در 17 دی سال 56 علیه امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات منتشر کرد که انتشار این مقاله وقوع قیام مردمی 19 دی را در شهر قم به دنبال داشت.

وی ادامه داد: پس از شهادت آیت‌الله سید مصطفی مراسم‌های بزرگداشت زیادی در شهرهای مختلف ایران برای این شهید برگزار شده و توجه‌ها به سوی امام خمینی(ره) جلب شد، امام راحل شهادت فرزندشان را جزو الطاف خفیه الهی دانستند، با شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی، نام امام خمینی(ره) به صورت گسترده در جامعه مطرح شد، البته برخی افراد به دلیل سخنرانی در مراسم‌های بزرگداشت فرزند امام راحل توسط رژیم پهلوی به شهرهای مختلف تبعید شدند.

 دبیر کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی افزود: شهادت پسر ارشد امام خمینی(ره) از انحراف و تحریف در نهضت انقلاب اسلامی جلوگیری کرد، جبهه اسلام ناب محمدی دستاوردهایی همچون پیروزی بر رژیم طاغوت و تربیت نسل جوان در کشورهای مختلف جهان را داشت.

ذوعلم با اشاره جایگاه شهدای مدافع حرم اظهار کرد: نهضت انقلاب اسلامی اکنون در برابر نظام استبداد جهانی ایستاده است، شهادت غریبانه شهدای مدافع حرم در برابر تروریست‌های تکفیری زمینه را برای شکست استبداد جهانی فراهم می‌کند و وعده الهی در این زمینه محقق خواهد شد.

دبیر کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچون رژیم پهلوی اتهامات واهی همچون ماجراجویی را به انقلاب اسلامی ایران وارد می‌کند، ترامپ همچنین تهدید کرده است که برجام را پاره می‌کند، صدام هم در آغاز جنگ تحمیلی قرارداد الجزایر را پاره کرد، سرنوشت صدام در انتظار ترامپ رئیس جمهور آمریکا است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها