خبرهای داغ:
امام جمعه همدان عنوان کرد

فروپاشی خانواده یکی از تیرهای زهرآلود دشمن

امام جمعه شهر همدان گفت: یکی از تیرهای زهر آلود دشمن فروپاشی خانواده است و پیامدهای فروپاشی خانواده که فروپاشی جامعه را در پی دارد بسیار بیشتر از حد تصور ماست.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۲۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

فروپاشی خانواده یکی از تیرهای زهرآلود دشمنبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان اظهار داشت: تشکیل و تحکیم خانواده از مهمترین اصول دین مقدس اسلام است و طبق روایات ائمه اطهار(ع)، بهترین مردان کسانی هستند که مراقب خانواده خود باشند.

وی اضافه کرد: اما در فرهنگ غرب از بین رفتن جایگاه خانواده و تنها و بی تکیه گاه ماندن انسان ها موجب شده افراد به گروه‌های تروریستی همچون داعش گرایش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین درس‌های عاشورا که ناگفته مانده است مسئله تحکیم خانواده و عشق ورزی و وفاداری در میان زوجین است، تاکید کرد: در مسئله تحکیم خانواده وظیفه روحانیت بسیار سنگین است و مبلغان دینی باید همه ابعاد و زوایای مسائل خانواده و دستاوردها و آفت ها و آسیب های پیش روی خانواده ها را به مردم گوشزد کنند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: همچنین خیرین ازدواج و موسسه صیانت از ازدواج و جلوگیری از طلاق که در استان همدان فعال هستند می توانند نقش موثری در این امر داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر زن یا مرد متاهلی با وجود داشتن فرزند، طلاق بگیرند ظلمی را مرتکب شده اند که توبه ندارد.

امام جمعه همدان بیان کرد: مادری که مهریه یک هزار سکه ای خود را می گیرد و فرزندش را ترک می کند چطور می تواند از مهریه خود لذت ببرد در زمانی که طفلش برای مادرش دلتنگ شده و با این دلتنگی اشک در چشمش حلقه زند که در این صورت انسانیت پایمال شده است.

وی خطاب به والدین تاکید کرد: نسل جوان خود را در راستای حفظ خانواده و تحکیم ازدواج ها هدایت و توجیه کنند که این مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

محمدی با اشاره به فتنه های دشمنان، گفت: یکی از تیرهای زهر آلود دشمن فروپاشی خانواده است و پیامدهای فروپاشی خانواده که فروپاشی جامعه را در پی دارد بسیار بیشتر از حد تصور ماست.

وی بیان کرد: غربی ها می خواهند فرهنگ منحط خود را با ترویج اینکه «ازدواج کنیم اما تعهدی به یکدیگر نداشته باشیم» به ما سرایت دهند و شنیده ها حاکی از آن است که برخی دانشجویان ما بدون اطلاع از توطئه های دشمنان این مطلب را در بین هم ترویج می دهند.

وی گفت: ما هیچ موجود زنده ای را پیدا نمی کنیم که بی تعهد زندگی کند ولی انسان غربی می خواهد بدون تعهد زندگی کند و نمی داند که خود را بیچاره می کند و این بیچارگی را به دیگران نیز تحمیل می کند.

وی یادآور شد: آمار بالای خودکشی در آمریکا و اروپا نتیجه همین بی تعهدی ها است اما وقتی مطابق آموزه های اسلام، سراسر وجود یک انسان در فضای خانواده لبریز از عاطفه و محبت می شود این زندگی لذت دارد و در این صورت کانون خانواده گوشه ای از بهشت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: استقلال سیاسی، مهمترین نوع استقلال است که با انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد و این استقلال سیاسی موجب شد در مقابل تصمیم گیری های ایران، رئیس جمهوری آمریکا عربده کشی کند، اما قادر به انجام هیچ کاری نباشد.

وی با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب به دانشگاهیان، گفت: دانشگاه باید با صنعت پیوند داده شود و خلا دانشگاهیان در بخش صنعت پر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار