امام جمعه یزد:

صراحت سخنان ترامپ جامعه را از مکر آمریکا غافل نکند/لزوم توجه بیشتر خانواده‌ها و مسئولین به آسیب‌های فضای مجازی

امام‌ جمعه یزد با اشاره به اینکه آمریکا همواره به دنبال فتنه‌انگیزی برای ضربه به‌نظام اسلامی و مردم کشور است، بر لزوم هوشیاری جامعه در برابر این توطئه‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۳۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه قرآن کریم مسلمین را در برابر دشمنان آگاه کرده است، اظهار داشت: مؤمن باید زیرک و با سیاست باشد و هرگز نباید از مکر و ترفند‌های دشمن غافل بماند.

امام جمعه یزد افزود: همان‌طور که درآیات متعدد قرآن نیز مورد تأکید قرارگرفته دشمنان اسلام همواره به دنبال راهی هستند تا نقشه‌های شوم و پلید خود را پیاده کنند و هرگز به فکر سعادت جامعه اسلامی نخواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه مسلمین همواره باید در برابر دشمنان خود آمادگی داشته و در هر زمانی آماده مقابله با دشمنان باشند، ادامه داد: لازم است خود را در برابر دشمنانمان مجهز کنیم ضمن اینکه باید دشمن‌شناس بوده و در برابر حیله‌های دشمن به موقع واکنش نشان دهیم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا تنها در سخنان رئیس جمهور این کشور خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: صراحت سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در بیان دشمنی با مردم ایران نباید باعث شود تا مردم و مسئولان نسبت به حیله‌ها و توطئه‌های پنهانی آن‌ها غافل شوند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه یکی از هجمه‌های اصلی دشمن در زمینه هجمه فرهنگی است تصریح کرد: امروز فضای مجازی ابزاری است که دشمن برای فتنه‌انگیزی و اجرای نقشه‌هایش از آن استفاده می‌کند و آن را به محیطی برای ترویج فساد و شبهات تبدیل کرده است.

وی بر لزوم هوشیاری مسئولین، معلمین و استاد و خانواده‌ها نسبت به تهدید‌ها و آسیب‌های این محیط برای کودکان و جوانان تأکید کرد و اظهار داشت: والدین، معلمین و اساتید باید آسیب‌های این محیط را برای جوانان تبیین کنند و مسئولین نیز شرایط استفاده صحیح از فضای مجازی را برای مردم فراهم کنند.

وابستگی زمانی اتفاق می‌افتد که بدون فکر از خواسته‌های بیانگان پیروی کنیم و از آنچه آن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند، بدون زحمت استفاده کنیم و به نحوی عمل کنیم که فرصت نوآوری و خلاقیت در تولید در کشور ایجاد نشود.

نماینده، ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه وابستگی، مانع پیشرفت و رشد کشور و جامعه می‌شود بر لزوم ایجاد شرایط رشد و بهره‌گیری از فکر و توان داخلی در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و بیان داشت: اینکه کارگری بعد از ۳۰ سال کار، مهارت جدیدی یاد نمی‌گیرد و شرایط رشد و نبوغ او فراهم نمی‌شود باعث عقب‌ماندگی کشور و وابستگی صنعت و فناوری به بیگانگان می‌شود و مسئولین باید نسبت به مسائلی ازاین‌دست توجه داشته باشند.
ارسال نظرات