امام جمعه هریس در خطبه های نمازجمعه این شهرستان گفت: نظام سلطه و دولتمردان امریکا بدانند که سپاه پاسداران به عنوان نیروی قدرتمند همواره در کنار مردم بوده و مردم نیز در کنار آن ها هستند.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۴۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمدی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با نخبگان کشور اظهار کرد: امریکا با عمل نکردن به تعهدات خود در برجام و با متهم کردن جمهوری اسلامی تلاش می کند در منطقه و دیگر عرصه ها از جمهوری اسلامی امتیاز بگیرد.
وی ادامه داد: به همین علت امریکا به تحریم های جدید و اظهارات نامناسب علیه جمهوری اسلامی ایران روی آورده و رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خویش به این مسئله اشاره کرده و مواضع نظام جمهوری اسلامی را در این مورد بیان کردند.
امام جمعه هریس خاطرنشان کرد: رهبر معظم فرمودند که نمی خواهم وقت را صرف پاسخگویی اباطیل و یاوه گویی رئیس جمهور بی چاک امریکا کنم، این ضایع کردن وقت است که انسان بخواهد پاسخ او را بدهد.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به هدف امریکا از تروریست معرفی کردن سپاه ایران گفت: یکی از اهداف راهبردی امریکا از این اقدام شیطانی و بر خلاف حقوق و عرف بین الملل منزوی ساختن سپاه در کشور است.
وی افزود: امریکا به دنبال آن است که با اعمال تحریم ها عیله سپاه در واقع اقتصاد ایران را با تحریم های بیشتر و فشار های سنگین تر مواجه کند و سپاه را برای مردم و دولت به یک مسئله و عامل تولید مشکل تبدیل کند.
امام جمعه هریس گفت: دلیل اصلی این رفتار امریکا در قبال سپاه موقعیت یابی راهبردی ایران در منطقه و جهان به برکت مجاهدت ها و فداکاری های چندین ساله سپاه است.
وی ادامه داد: اندیشکده ها و مراکز مطالعاتی امریکا در سال های اخیر صدها گزارش تحلیلی منتشر و در این گزارش ها غلبه امریکا بر ایران و منطقه غرب آسیا را از میان برداشتن سپاه اعلام کرده اند.
حجت الاسلام احمدی بیان کرد: امریکایی ها سپاه را عامل اصلی خارج ساختن خاور میانه از چنگ ایالات متحده می دانند، بر همین اساس به دنبال انتقام گیری از سپاه و تضعیف آن از طریق اعمال تحریم ها هستند.
امام جمعه هریس با اشاره به مناسبت های هفته و هفته اولیا و مربیان، در مورد نقش اولیا و مربیان در تربیت کودکان گفت: کودک در خانواده با رفتارها و موضع گیری های خاص پدر و مادر با دنیای بیرون آشنا می شود و همین رفتارها شخصیت و ویژگی های اخلاقی او را شکل می دهد.
وی با تاکید بر آموزش خانواده ها برای تربیت نسل نو اظهار کرد: خانواده پایگاه اصلی تربیت و رشد کودک است و شالودهٔ شخصیتی کودک در خانواده شکل می گیرد.
امام جمعه هریس ادامه داد: این نهاد مقدس در هر جامعه ای به عنوان زیربنای مستحکم ساخت اجتماعی، عامل اصلی حفظ و حراست از ارزش های اخلاقی و اجتماعی است.

ارسال نظرات