خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به اهداف طرح کرامت گفت:هدف اصلی طرح کرامت کاهش و به حداقل رساندن آلودگی در بحث عرضه و تقاضا است.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۴۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

هدف اصلی طرح کرامت کاهش آلودگی در عرضه و تقاضا استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در همایش پیاده روی «نه به اعتیاد» بیان داشت: مواد مخدر یکی از معضلات بزرگ و اساسی کشور ما و منشأ عمده آسیب‌های اجتماعی است، که موجب دغدغه همه خانواده ها و همه مردم و مسئولین به ویژه مقام معظم رهبری است که بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مبارزه با این پدیده شوم تأکید فرمودند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید نیز اهتمام ویژه‌ای برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و در صدر آن مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر دارد و حضور گسترده و بسیج عمومی مردم می تواند در اجرای این طرح راهگشای بسیار خوبی باشد .

فرماندار ملایر با اشاره به حضور مردم در عرصه های مختلف بیان کرد: حضور مردم و بسیج در حل معضلات و بحران‌های بزرگ از جمله هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ افتخار تاریخی برای کشور ما آفریدند .

وی افزود: اکنون نیز با حضور بسیج و با مشارکت گسترده مردم بنا است تا از این ظرفیت عمومی و بالا برای مبارزه با این پدیده شوم و ننگین بهره‌مند شویم تا در شهرستان ملایرکه به عنوان پایلوت اجرای طرح کرامت در کشور به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و نتایج آن در اختیار دیگر نقاط کشور قرار خواهد گرفت .

رضایی با بیان اینکه اجرای این طرح و اشراف و آگاهی عموم مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: مشارکت و کمک‌های مردم در عرصه‌های مختلف برای مبارزه همه جانبه با این موضوع و برانگیختگی و حساسیت برای ایجاد انزجار و نفرت عمومی از پدیده اعتیاد لازم است .

وی با اشاره به آمار موجود در مورد مواد مخدر اظهار داشت: این تجارت مرگ‌بار به‌ عنوان کثیف ترین تجارت جهانی در کنار قاچاق انسان، نفت و سایر کالاهای دیگر سودی معادل 4هزار و 500 میلیارد دلار نصیب قاچاقچیان در سطح دنیا می کند و در کشور ما سالانه حدود ده‌ها میلیارد خسارت مواد مخدر به کشور است که این پول از جیب مردم به جیب دلالان و مافیا واریز می‌شود.

فرماندار ملایر تصریح کرد: در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر از ابتدای انقلاب خدمات و مجاهدت‌های بسیاری بوده است و در این راه 3هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز تقدیم شده است که باید درود بفرستیم به ارواح همه شهدا، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و یک هزار و 100 شهید شهرستان ملایر و شهدای مبارزه با مواد مخدر که در این راه تقدیم شده‌اند .

وی با اشاره به اینکه با وجود یک معتاد در یک خانواده افراد زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر می شوند، گفت:حدود 15 میلیون نفر درگیر مشکلات اعتیاد هستند، 70 درصد زندانیان در ارتباط با مواد مخدر هستند و حدود 55 درصد طلاق‌ها در کشور مربوط به مواد مخدر است .

رضایی با بیان اینکه روزانه هشت نفر جان خود را به خاطر مصرف مواد مخدر از دست می دهند، افزود: امروز در دنیا 450 نوع مواد مخدر به صورت متنوع، فریبنده و جذاب وجود دارد که مصرف کنندگان عمده مواد مصنوعی آنها 99 درصد جوانان هستند

وی با بیان کرد: به دلایل ومشکلاتی که در بحث‌های تربیتی در خانواده ها داریم و عدم ارتباط صحیح خانواده ها با فرزندان و اینکه بیشتر وقت جوانان و نوجوانان در شبکه های اجتماعی صرف می‌شود متاسفانه 55 درصد خانواده ها و والدین بعد از گذشت 5 ماه از اعتیاد فرزندان خود با خبر می شوند و این اعلام خطر است .

فرماندار ملایر از خانواده‌ها خواست تا در رفتار و نیازهای فرزندان خود اشراف داشته باشند و افزود: 28 درصد جوانانی که معتاد می شوند برای اولین بار در منزل دوستان خود تجربه می کنند و روزانه 100 نفر به خیل معتادان می پیوندند.

وی یادآور شد: باید مراقب باشیم که فرزندانمان درگیر نشوند بنابراین باید توجه بیشتری کنیم و در همه حوزه ها فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بستر لازم برای از بین بردن پدیده اعتیاد فراهم شود .

رضایی با بیان اینکه اغلب بیکاری را موجب و علت اعتیاد می دانند، گفت: چه بسا افرادی که درآمدهای بالایی دارند گرفتار این پدیده شوم هستند و همچنین تنها علت بی سوادی و کم سوادی نیز علت اعتیاد نیست چراکه طبق آمار 21 درصد معتادان دارای مدرک دانشگاهی لیسانس و بالاتر هستند و 6 درصد بی سواد هستند .

وی با اشاره به اینکه مشکل فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی نیز از دیگر عوامل است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم که حتی یک نفر را از دام اعتیاد نجات دهیم چراکه بر اساس آموزه های دینی هر کسی اگر جان یک نفر را نجات بدهد به منزله نجات بشریت و هر کس قتل نفس کند به منزله کشتن همه مردم است به همین دلیل همه باید سعی کنیم به سهم خود در اجرای این طرح در سطح شهرستان مشارکت داشته باشیم .

فرماندار ملایر با اشاره به اهداف طرح کرامت بیان داشت:هدف اصلی طرح کرامت کاهش و به حداقل رساندن آلودگی در بحث عرضه و تقاضا است.

وی با بیان اینکه هدف، هدف بزرگی است، گفت: برای اجرای این طرح یک قرارگاه ملی تعریف شده به ریاست وزیر کشور و جانشینی فرمانده کل سپاه و نیروی مقاومت که عهده دار این موضوع مهم هستند .

رضایی با بیان سیاست کلی این طرح بیان داشت: اولویت ما کار فرهنگی از جمله اطلاع رسانی، آموزش و ایجاد برانگیختگی عمومی و مشارکت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه اغناء مردم و ایجاد انزجار برای جامعه ایجاد شود ایجاد آگاه‌سازی عمومی در یک جبهه گسترده مردمی یکپارچه علیه تولید، توزیع، نگهداری و مصرف مواد مخدر و استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی و دولتی مورد نظر است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات