سید ساجد یعقوبی
نماینده مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم شهرستان مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی پرچمدار فناوری‌های دانش بنیان است و در صورت بهره‌گیری مناسب از آن، می توانیم شاهد تحولات تاثیرگذاری در استان اردبیل باشیم.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۵۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

جهاددانشگاهی، پرچمدار فناوری‌های دانش بنیان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، دکتر ملکی با بیان این مطلب در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، به ظرفیت های شهرستان مشگین شهر در حوزه کشاورزی، باغبانی و گردشگری اشاره و تصریح کرد: انتظار داریم جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و انقلابی در توسعه و شکوفایی این حوزه ها وارد شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات رئیس و کارکنان جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز، دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان و مرکز رشد گیاهان دارویی و ارائه خدمات آموزشی مورد نیاز استان افزود: این نهاد از آغاز فعالیت خود در استان، بنیان‌گذار خدمات ارزنده‌ای بوده است که امیدوارم به زودی شهرستان مشکین شهر نیز از این نعمتها بهره مند شود.

 نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تسریع ایجاد شعبه جهاددانشگاهی در شهرستان مشکین شهر را خواستار شد و خاطرنشان کرد: مساعدت و هماهنگی های لازم را برای ایجاد و راه اندازی این شعبه در شهرستان به کار خواهیم بست.

ملکی با اشاره به اینکه مشکین شهر در زمینه آبهای گرم معدنی، نیازمند اجرای طرح های مهم و شاخص است اظهار داشت: توسعه بخش گردشگری این شهرستان، نیاز به حمایت مسئولان و انجام مطالعات و تحقیقات زیربنایی توسط مؤسسات پژوهشی همچون جهاددانشگاهی دارد.

در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، ایجاد شعبه شهرستان مشکین شهر را از اولویت های اصلی جهاددانشگاهی در سالجاری اعلام و خاطرنشان کرد: در صورت حمایت و همکاری مسئولان شهرستان، این شعبه برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تا پایان امسال آغاز به کار خواهد کرد.

مهران اوچی اردبیلی افزود: امیدوارم با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و مهارت افزا و اجرای طرح های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیاز شهرستان مشکین شهر در حوزه کشاورزی و گردشگری، توسط شعبه جهاددانشگاهی در این شهرستان، بتوانیم نقش خود را در توسعه اقتصادی منطقه ایفا نماییم.

وی مشکین شهر را یکی از قطب های گیاهان دارویی کشور عنوان کرد و گفت: برای شناسایی و ساماندهی برداشت و فرآوری این گیاهان آمادگی داریم با مساعدت نماینده و مسئولین شهرستان، با فراهم کردن زیرساخت های لازم، پایلوت گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی آن را در مشکین شهر ایجاد نماییم.

اوچی اردبیلی فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی را در کاهش میزان طلاق و افزایش میزان امید به زندگی در خانواده ها موثر خواند و افزود: طبق طرح حمایت از زوجین نابارور و ارائه تسهیلات بانکی سعی می‌کنیم مشکل نازایی مراجعه کنندگان را تا حد ممکن رفع نماییم.

ارسال نظرات