خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان:

آزادسازی کرکوک ضربه کوبنده‌ای به دشمنان بود

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: آزادسازی کرکوک ضربه کوبنده‌ای به دشمنان بود.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۶۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

آیت‌الله سید‌محمد‌علی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز‌جمعه اهواز اظهار داشت: امروز اول صفر روز ورود اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شام است و راهپیمایی‌های طولانی در اربعین حسینی همه به یاد اهل بیت(ع) خواهد بود.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به خدمت خالصانه مردم در عاشورای حسینی بیان کرد: همانگونه که ملت عراق برای زیارت اربعین بسیج می‌شوند و خدمات فراوانی را با جان و دل به زائران ارائه می‌دهند مسئولان ما نیز برای زیارت راحت‌تر و آسان‌تر هموطنان باید بسیج شوند.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان عاشق خدمت به امام حسین(ع) هستند، عنوان کرد: در این چند سال مسئولان برای تسهیل در زیارت اربعین کارهای بسیاری را که در حالت عادی بسیار زمان‌بر است، انجام داده‌اند.

آیت‌‌الله موسوی جزایری ضمن اشاره به مواکب مردمی گفت: مردم خوزستان مواکب بسیاری را به راه انداخته‌اند و بخشی که به عهده مردم است را می‌توان به خوبی در سرتاسر استان مشاهده کرد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به یکم آبان سالروز شهادت سید مصطفی خمینی فرزند امام خمینی(ره) افزود: قضیه شهادت سید مصطفی چند بعد دارد، یکی شهادت غریبانه و مظلومانه اوست و دیگری بار مصیبتی که بر امام وارد شد و تحول بر ملت است که می‌توان آن را به عنوان اولین جرقه‌های انقلاب دانست. 

خطیب نماز جمعه اهواز همچنین به سالروز اعتراض شدید امام(ره) به قانون کاپیتولاسیون اشاره و تصریح کرد: این قانون به معنای مصونیت تبعه آمریکایی در ایران بود که مجلس آن موقع به تصویب رساند. امام(ره) سکوت را شکستند و سخنرانی مفصلی علیه این قانون استعماری که دلیلی برای ذلت دولت و ملت ایران بود، انجام دادند. نباید این مسائل را فراموش کرد و نباید فراموش کرد که ما به برکت انقلاب آزاد و مستقل هستیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری عنوان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا دیوانه‌وار و خارج از عرف بین المللی و عقلایی می‌تازد و از سویی اتحادیه اروپا نیز حتی سخنان رئیس جمهور آمریکا را قبول ندارد و پشتیبان برجام و ایران است اما سوالی پیش می‌آید، می‌خواهیم ببینم آیا این مواضع تنها تعارفات زبانی است یا قدمی برای رفع فشارها روی ایران خواهند برداشت؟

وی ادامه داد: اگر اروپا به مواضع خود پایبند نبود باید بداند ما تا زمانی بر این تعهد پا برجا هستیم که برای ملت ما سودی داشته باشد همچنین ما از حق و حقوق هسته‌ای‌مان کوتاه نمی‌آییم.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به آزادسازی کرکوک بیان کرد: آزادسازی کرکوک به وسیله نیروهای دولت عراق رخ داد که ضربه کوبنده‌ای به دشمن بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار