نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: آمریکا در چارچوب برجام قصد اعمال تحریم‌های جدی‌تری را دارد تا به این وسیله ایران را به مذاکره جدید وادار کنند.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۹۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نماز جمعه امروز کرج با تاکید بر اینکه یکی از زشت‌ترین آثار غیبت از بین بردن آبروی مومن است، اظهار داشت: عیبب‌جویی از مردم در نزد خداوند بسیار ناپسند است و اگر کسی این کار را انجام دهد خداوند آبروی او را نزد اجتماع رسوا می‌کند و افراد غیبت‌کننده در نزد جامعه فردی نامطمئن و سبب گسستن اخوت و مودت اسلامی شناخته می‌شوند.

برخی به‌دلیل منافع شخصی با

وی با بیان اینکه توسعه غیبت اشاعه گناه بوده و حرام است، افزود: غیبت حلقه اتصال دشمن، کینه و تخریب اجتماعی است و قلوب مسلمین را از هم دور می‌سازد و فرد غیبت‌کننده به دلیل اینکه هتک حیثیت می‌کند مورد غضب خداوند و مردم قرار می‌گیرد و پاداش کارهای مثبت خویش را ضایع می‌کند و از ولایت پروردگار خارج و تحت ولایت شیطان قرار می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه شخص غیبت‌کننده در قیامت به شکل  "بی‌دین " محشور می‌شود، تصریح کرد: سرعت فانی شدن دین توسط غیبت بسیار زیاد است و این مورد زشت اعمال عبادی و نیک فرد را در روز قیامت تباه می‌کند و هیچ ثمره‌ای برای وی ندارد و در حدیثی از رسول اکرم(ص) نقل شده 40 روز نماز و روزه مرد و زن غیبت کننده مورد درگاه حق تعالی قبول واقع نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نمازجمعه  با تاکید بر اینکه بهترین اعمال بعد از عبادت خداوند "خدمت‌رسانی" به مردم است و همواره اهل بیت(ع) به آن اهتمام داشتند، بیان کرد: شنبه گرامیداشت روز ورود کاروان اهل‌بیت به شام است و حضرت امام سجاد(ع) و زینب‌کبری (س) با تبیین خود رسوایی بزرگی علیه دستگاه  یزیدیان انجام دادند و سخنرانی‌های اهل بیت نشان می‌دهد که باید در موقع لازم برای احیا دین تلاش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به 14 آبان سال 1343 و افشاگری امام‌خمینی(ره) علیه کاپیتالیسون، اظهار داشت: ادامه همان خزعبلات امروز توسط رئیس جمهور آمریکا بیان می‌شود و مشکل اصلی استکبار با انقلاب اسلامی " برجام" و هسته‌ای نیست بلکه از اشاعه و نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و جهان هراس دارند و ترامپ می‌داند که نباید خلیج فارس را عربی بنامد و این خلیج همیشه، فارس است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال فتنه‌گری است و وزیر خارجه آن به صراحت می‌گوید که به‌دنبال تغییر نظام ایران هستیم، اضافه کرد: آمریکا به تعهدات خود عمل نخواهد کرد و قصد دارد تحریم‌های جدیدی در چارچوب برجام به کشور اعمال کند و دستگاه دیپلماسی با تجربه مذاکرات هسته‌ای سال 82 نباید در دام مذاکره با اروپا افتد و حیله جدید آمریکا این است که مذاکراتی درباره برنامه‌های موشکی و منطقه‌ای به میدان بکشد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکید بر‌اینکه قاطبه مردم ایران از سخنان ترامپ ابراز انزجار کرده‌اند، گفت: باید مردم و مسئولین دستگاه‌های اجرایی کشور به اقتصاد درون‌زا توجه بسیار بیشتری کنند و اگر در زمینه اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی انجام گیرد، رجزخوانی‌های آمریکا و متحدین آن در کشور کارساز نیست.

امام جمعه کرج عزت ملی و پیشرفت همه جانبه کشور را در گرو تولید ملی همراه با مدیریت اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: هفته آینده روز صادرات پیش روی کشور است و اهمیت نقش صادرات محصولات اقتصادی کشور بسیار زیاد است و  این سهم باید افزایش چشمگیری پیدا کند و تنها با یک مدیریت جهادی و درون‌زا محقق می‌شود.

وی با انتقاد از روند واردات کالا به کشور و با بیان اینکه اینکه اقلام نامناسبی با قیمت‌های زیاد توسط افراد سودجو و منفعت‌طلب به کشور وارد می‌شود، افزود: سخنان رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی در کشور باید به‌صورت همه‌جانبه عمل شود و یکی از مشکلات این عرصه این است که معضلات کشور با رشوه‌دادن و تزلزل در برابر دیگران حل نمی‌شود و اقتدار با تقویت همه جانبه درونی نظام تحقق خواهد یافت.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با مهم برشمردن موضوع خصوصی‌سازی عقلانی و خردمندانه و توجه به اصل 44 قانون اساسی کشور، خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی و مردم در اقتصاد کشور سهیم شوند و در مسئله تولید دخالت کنند کشور از رکود و بیکاری رها می‌شود و مردم ایران همواره در طول دفاع مقدس نشان دادند که اگر وارد میدان عمل شوند کشور نجات می‌یابد.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور مانند دوران جنگ تحمیلی نیاز به فرمانده و جهادگر دارد و باید در این امر خطیر کمربندها را محکم بست و این مهم با ورود مردم به عرصه اقتصاد کشور قابل دسترسی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در 7 ماه گذشته از مسئولان دولتی آمارهای اقتصادی متناقضی شنیده می‌شود، تاکید کرد: مسئول عالی‌رتبه‌ای در جایی بیان می‌کند که در طول شش ماه اول سال یک و نیم میلیون شغل ایجاد شده است و مسئولی دیگر از ایجاد حداکثر 400 هزار شغل سخن به میان می‌آورد که آمارهای متناقض در اقتصاد سبب دلسردی و نااعتمادی مردم می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به شکست همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، اظهار کرد: مردم عراق با وحدت و همدلی سبب شکست توطئه‌های شوم رژیم صهیونیستی در منطقه شدند و با شکست همه‌پرسی قدرت مقاومت مضاعف‌تر شد.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت هفته استاندارد و اهمیت رعایت قوانین بخش استاندارد در استفاده از محصولات مصرفی مردم، افزود: استاندارد در محصولات ساز و کار مناسبی در تولیدات کشور است و امری مهم محسوب می‌شود که در زندگی بشر بسیار دخیل است و یکی از موارد نامعقول این عرصه دستکاری در استانداردهای نظام خلقت است.

وی با انتقاد از دستکاری در امر ژنتیک محصولات که به ایجاد و تولید محصولات تراریخته منجر می‌شود، افزود: ظاهر محصولات تراریخته بسیار مناسب است ولی آثار مخربی در باطن تراریخته‌ها وجود دارد که سبب از بین رفتن نسل انسان‌ها، حیوانات و گیاهان می‌شود و این مورد بسیار حساس است و مسئولین باید توجه کنند.

خطیب نمازجمعه کرج با انتقاد از کسانی که به دلیل منافع شخصی و اقتصادی با تراریخته‌ها به سلامت کشور و جامعه ضربه وارد می‌کنند، گفت: طراحی دشمن و استکبار برای از بین بردن نسل مسلمانان ادامه دارد و یکی از این راه‌ها دستکاری در موادغذایی کشور و مردم مسلمان است که به تحدید نسل منجر می‌شود و در چند سال آینده ایران را با مشکلات سلامتی و نسلی مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرزندآوری را در  کشور به جهاد تعبیر می‌کنند، بر لزوم تعدد فرزند در جوانان، نیروهای ارزشی و حزب‌اللهی تاکید کرد و توضیح داد: اگر فرزندآوری در کشور جدی گرفته نشود مردم در پازل دشمن قرار می‌گیرند و دلیل این موضوع این است که در روزهای تحریم لوازم آرایشی و جلوگیری از بارداری زنان که در مواقعی سبب عقیم‌سازی است به سهولت از خارج وارد شده و مورد تحریم نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه در برخی کتب به ترویج خانواده کم‌جمعیت مبادرت می‌شود، بیان کرد: فضاهای آلوده فرهنگی و نیازهای کذایی در برخی موارد در جوانان توسط استکبار اعمال شده که نیازمند تلاش بیشتر مسئولان در این زمینه است.

وی با تقدیر از زحمات دستگاه قضایی برای جمع‌آوری قلیان از مراکز غیرقانونی و مکان‌های عمومی، تاکید کرد: برای آن دسته از افرادی که در این زمینه با دستگاه قضایی تعامل و همکاری داشته‌اند و متنبه هستند باید فضای شغلی جدیدی ایجاد کرد تا با مشکل بیکاری روبه‌رو نشوند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها