خبرهای داغ:
روایت‌های تازه‌ای از دفاع مقدس

« آبی‌ترین آسمانی زمین» در تماشاخانه استاد هودی شیراز به صحنه می‌رود

کارگردان نمایش « آبی‌ترین آسمانی زمین» با اشاره به اجرای این نمایش از ۲۶ مهرماه گفت: این نمایش تلاش کرده روایت تازه‌ای از جنگ و دفاع مقدس را به تصویر بکشد.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۴۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

محمدهادی هاشم‌زاده   با اشاره به اجرای « آبی‌ترین آسمانی زمین» از 26 مهرماه در تماشاخانه استاد هودی اظهار داشت: این نمایش در فضایی پست مدرن با بازی‌های واقع‌گرایانه تلاش دارد در 4 اپیزود روایت‌های تازه‌ای از جنگ را بیان کند، زوایایی که شاید کمتر در فیلم‌های مرتبط با جنگ به آنها پرداخته شده است. 

وی با اشاره به اپیزودهای مختلف این نمایش گفت: آبی‌ترین آسمانی زمین در 4 اپیزود به آثار و نتایج جنگ بر روی افراد مختلف می‌پردازد و اپیزودها خط زمانی ندارند اما به صورت نامرئی به یکدیگر پیوند خوردند. 

این کارگردان تئاتر استان فارس افزود: اپیزود نخست در سال 2014 رخ داده و داستان دختر کردی به نام کژال است که در جریان حمله داعش به منطقه کوبانی عراق با نیروهای تکفیری مبارزه می‌کند، این ایپزود برگرفته از رخداد واقعی است. 

هاشم‌زاده با اشاره به اینکه سایر ایپزودها به دفاع مقدس پرداخته شده است، بیان کرد: علت انتخاب این روایت این بود که فضای جهان شمول‌تری را از جنگ نشان دهیم و به صورت غیرمستقیم به نقش شهدای مدافع حرم و لزوم این کار را اشاره شود. 

وی با بیان اینکه در ایپزود دوم رنج و مصائب بعد از جنگ نشان داده می‌شود، عنوان کرد: اپیزود دوم ماجرای جوانی را روایت می‌کند که در جنگ تحمیلی تمام خانواده‌اش را از دست داده و رنج و تشنجی که زندگی او را تحت تاثیر قرار داده، ماجرای این ایپزود در سال 95 روایت می‌شود. 

کارگردان نمایش آبی‌ترین آسمانی زمین بیان کرد: ایپزود سوم روایت عشق است، عشقی که کمتر در فضای آثار هنری مربوط به جنگ دیده می‌شود در این قسمت فرخنده دختر جوانی است که نامزد خود را در جنگ از  دست داده و برای پیدا کردن او می‌خواهد عازم دبی و پس از آن عراق شود اما در پرواز 655 توسط ناو آمریکایی به شهادت می‌رسد. 

هاشم‌زاده با اشاره به ایپزود چهارم گفت: این ایپزود روایتگر انتظار تمام مادران شهداست، پدر و مادر پیری که فرزندشان اوایل جنگ به جبهه رفته اما هنوز بازنگشته و این چشم انتظاری تا شهادت پدر در سال 93 در کربلا ادامه دارد. در این ایپزود به صورت غیرمستقیم به شهدای غواص اشاره شده است. 

به گزارش تسنیم این نمایش از 26 مهرماه تا 12 آبانماه 96، ساعت 19:20 در تماشاخانه استاد رحیم هودی به صحنه می‌رود. نویسنده این اثر محمدقاسمی و بازیگران حسن فلاح‌زاده، مریم شکری، نسیم شیرزادی، شهرزاد بداغی و علیرضا جهاندیده هستند.  علاقه‌مندان برای خرید بلیت می‌توانند به این سایت Www.irantic.com مراجعه کنند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها