خبرهای داغ:

۵۰ دستگاه اتوبوس استان فارس برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین آماده شد

مدیر اجرایی موکب احمدبن‌موسی (ع) از اعزام ۵۰ دستگاه اتوبوس، پنج دستگاه ماشین آتش‌نشانی، ده دستگاه خودروی حمل زباله برای خدمات‌رسانی به زائرین خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۵۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

محمدمهدی یقطین اظهار داشت: با توجه به اینکه استان فارس به عنوان استان معین خوزستان در برگزاری پیاده‌روی اربعین معرفی شده است، شهرداری شیراز نیز به عنوان شهرداری معین خرمشهر در موکب احمدبن موسی خدمات متعددی را ارائه می‌کند.

وی گفت: تأمین ایمنی کل مسیر شلمچه، موکب‌های مستقر در آن و قسمتی از مرز مشترک شلمچه با عراق، همچنین جابه‌جایی زائرین از نقطه صفر مرزی تا پارکینگ و برعکس، نظافت و پاکسازی مسیر و حمل ضایعات و پسماند منطقه شلمچه بر عهده شهرداری شیراز است.

یقطین با بیان اینکه امسال برای سومین سال پیاپی موکب احمدبن موسی در مرز شلمچه (عمود 270) برپا می‌شود گفت: بیش از 500 نفر از نیروهای شهرداری در منطقه مستقر شده و به مشتاقان زیارت حرم امام حسین (ع) خدمات ارائه می‌دهند که 200 نفر از آنها نیروهای زحمتکش پاکبان هستند.

وی همچنین از اعزام 50 دستگاه اتوبوس، پنج دستگاه ماشین آتش‌نشانی، ده دستگاه خودروی حمل زباله، دو دستگاه خودروی جارو، سه دستگاه تانکر آب، جرثقیل و بالابر برای خدمات‌رسانی به زائرین خبر داد.

مدیر اجرایی موکب احمدبن‌موسی (ع) درباره ظرفیت پذیرش زائرین در این موکب اظهار داشت: موکب احمدبن موسی دارای چهار سکوی اسکان است که هر سکو شامل سه چادر گروهی و هر چادر ظرفیتی بالغ بر 70 نفر زائر دارد که در مجموع 12 چادر با ظرفیت 840 نفر میزبان زائرین است.

یقطین عنوان کرد: علاوه بر سکوهای پذیرش زائرین دو سکوی دیگر به منظور پذیرایی و برگزاری برنامههای فرهنگی و مذهبی ایجاد شده است. همچنین موکب احمد بن موسی (ع) دارای آشپزخانه، سرویس بهداشتی با ظرفیت 48 چشمه معمولی و هشت چشمه فرنگی، 14 دوش حمام، رختشویخانه و پاشویه است و روشنایی کل مجموعه تامین شده است.

مدیر اجرایی موکب احمد بن موسی (ع) با اشاره به اینکه امسال برای سومین سال است که موکب احمد بن موسی (ع) به زائرین خدمات‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مشتاقان امام حسین (ع) نسبت به سال گذشته 8 هزار مترمربع به مساحت و هفت چادر هفتاد نفره به ظرفیت پذیرش موکب اضافه شده است که بر این اساس مساحت موکب امسال به 18 هزار متر مربع رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها