خبرهای داغ:

خط انتقال گاز عسلویه تا کرمانشاه به زودی وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: به زودی خط ۶ عملیات انتقال گاز از عسلویه تا کرمانشاه وارد مدار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۵۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

حمیدرضا عراقی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح  ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان فراشبند اظهار داشت: در آینده نزدیک، خط 6 عملیات انتقال گاز به طول 1000 کیلومتر از عسلویه تا کرمانشاه وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان فراشبند گفت: این پانزدهمین ایستگاه تقویت فشار گاز منطقه 5 انتقال گاز کشور است که روزانه 90 میلیون متر مکعب گاز تولیدی در مناطق جنوبی کشور را تقویت و به شبکه سراسری انتقال گاز کشور ارسال می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه این ایستگاه طی 18 ماه با اعتبار بیش از 380 میلیارد ریال توسط متخصصان بومی طراحی و ساخته شده است، خاطرنشان کرد:  توان تقویت ارسال گاز این ایستگاه تا 110 میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه فارس یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های فشار گاز کشور است، عنوان کرد: حدود 75 درصد گاز کشور از مسیر منطقه 5 کشور که در استان فارس است تقویت می‌شود و طول خط انتقال گاز در این منطقه 4 هزار و 572 کیلومتر است.

عراقی با بیان اینکه در حال حاظر 300 هزار کیلومتر خط انتقال شهری، 350 هزار کیلومتر شبکه تقویت فشار و 280 هزار توربو کمپراسور برای انتقال گاز در کشور وجود دارد، افزود: در چهار سال گذشته 9 هزار روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها