خبرهای داغ:

مسئولان برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم وارد میدان عمل‌گرایی شوند

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به مشکلاتی چون بیکاری و قاچاق گفت: دوران گفتاردرمانی و وعده درمانی تمام شده و اکنون زمان آن است که مسئولان وارد میدان عمل‌گرایی شوند.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۸۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن با اشاره به اینکه اشتغال از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود، اظهار داشت: رونق تولید و مبارزه با قاچاق دو امری است که برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دوران گفتاردرمانی و وعده درمانی تمام شده است، گفت: مسئولان باید وارد میدان عمل‌گرایی شوند و باید بدانند هر چند جنگ نظامی رخ نمی‌دهد اما مسائلی مهم‌تر از جنگ وجود دارد که باید به آنها توجه و رسیدگی کنند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به رخدادهای هفته گذشته افزود: همه اقشار جامعه جواب اباطیل و یاوه‌گویی‌های ترامپ را دادند و سپاه پاسداران نیز پیش از همه جواب قاطعی به آمریکا داد و گفت اگر دست از پا خطا کنید با 180 پایگاه آماده با شما برخورد می‌کنیم.

مرادی بیان کرد: این حرکت شجاعانه و واکنش مردم ترامپ موفق نشد که نقشه خود را عملی کند، اما اینکه ایران را حامی تروریست بخواند توهین به همه مردم است و مردم ایران نیز همیشه جواب یاوه‌گویی‌های امریکا را داده‌اند.

وی با اشاره به رهمنودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد: حضور به موقع مردم، رهنمودهای مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و نظامی تاکنون سبب شکست نقشه‌های دشمن شده اما نباید دشمن را دست کم گرفت و باید همیشه هوشیار بود.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به آنچه در کشور میانمار می‌گذرد، تصریح کرد: مسلمانان میانمار از حقوق طبیعی زندگی محروم هستند و تاکنون 540 هزار آواره شدند که دولت بنگلادش اعلام کرده 10 هزار نفر کودک بدون سرپرست هستند.

مرادی با اشاره به حوادث یمن نیز گفت: مردم مسلمان یمن نیز در سختی هستند و 10 میلیون نفر از یمنی‌ها تنها یک شبانه‌روز وعده غذایی دارند آن هم با وجود شیوع بیماری وبا؛ از مردم مسلمان ایران می‌خواهم که از براداران و خواهران مسلمان خود در یمن و میانمار حمایت کنند و کمک‌های خود را از طریق نهادهای مسئول به دست آنان برسانند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بسیاری از خانواده‌ها منکر فراوان شده است، خاطرنشان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفت و بسیاری از اتفاقاتی که امروز در خانواده‌ها می‌افتد به دلیل گسترش فضای مجازی است.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه دسترسی آسان به اینترنت و فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است، تصریح کرد: فضای مجازی باید توسط خانواده‌ها مدیریت شود و وسیله‌ای برای گسترش ارزش‌های اسلامی و اخلاقی باشد نه منکرات.

مرادی با بیان اینکه باید جوانان را از ایستگاه تعقل به ایستگاه تعبد دعوت کرد، گفت: منطق، موعظه و استفاده احسن از ابزار موجود سه راهی است که می‌توان امربه معروف را گسترش داد البته باید توجه داشت که حرمت انسان‌ها در امربه معروف و نهی از منکر حفظ شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار داشت: اول صفر مصادف با ورود اهل بیت به شام است که امام سجاد با خطبه خود 7 ویژگی اهل بیت را مطرح و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سالگرد شهادت مصطفی فرزند امام (ره) در سال 56 و لایحه کاپیتولاسیون در سال 43 گفت: شهادت حاج مصطفی به فرموده امام از الطاف خفیه بود که منجر به اوج گیری و پیروزی انقلاب شد و اعتراض امام به لایحه کاپیتولاسیون نیز سبب بیداری علمای اسلام و شروع نهضت شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها