خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: بی‌تفاوتی نسبت به انحرافات و فسادها و محو ارزش‌های دینی، جامعه را نابود می‌کند، بنابراین سیدالشهدا(ع) هدف قیام خود را اصلاح دین اسلام و سنت‌ها و ارزش‌های دینی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۸۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

بی‌تفاوتی نسبت به انحرافات و محو ارزش‌های دینی جامعه را نابود می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ربیعی در جمع کارکنان تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با تشریح  قواعد و اصول قیام سید و سالار شهیدان، بیان داشت: باید همین قواعد را برای زمینه‌سازی قیام و ظهور حضرت ولی عصر(عج) در جامعه فراهم کنیم.

وی یکی از قواعد قیام امام حسین(ع) را حق‌طلبی و حق‌شناسی بر اساس فطرت انسانی دانست و بیان کرد: اباعبدالله(ع) با قیام خود فطرت حق‌طلبی انسان‌های عصر خود و عصرهای پس از خود را بیدار کرد و حق را در جامعه نگاه داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام حسین(ع) نه با تکیه بر صرفاً عنصر مذهبی بلکه با توجه دادن مردم به فطرت انسانی خود که همان فطرت حق‌شناسی و قیام در برابر فساد و تباهی است، توانست قیام خود را به ثمر نشانده و دین حق را زنده دارد.

وی ادامه داد: امروز نیز در کار فرهنگی درسطح جامعه باید با عقل و منطق و تکیه بر فطرت پاک انسانی رفتار کرد و نتیجه گرفت.

ربیعی دومین قاعده قیام عاشورا را بی قراری نسبت به دفاع از دین و ارزش‌های دینی عنوان کرد و بیان داشت: بی تفاوتی نسبت به انحرافات و فسادها و محو ارزش‌های دینی، جامعه را نابود می‌کند، بنابراین سیدالشهدا(ع) هدف قیام خود را اصلاح دین اسلام و سنت‌ها و ارزش‌های دینی عنوان کرد.

وی بیان داشت: امروز نیز حساسیت نسبت به ارزش‌ها و هنجارهای دینی و بی تفاوت نبودن نسبت به انحراف و فساد حاکمان از اصول انتظار فرج و قیام آخرالزمان است.

این استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: استقامت و پایداری در بی قراری، از خود بی قراری مهمتر و لازم‌تر است و چه بسا افرادی که پس از مدتی تلاش در این مسیر خسته شده و اصلاح اجتماع و تبلیغ دین را رها می‌کنند.

وی همچنین رفاه‌زدگی را یکی از هنجارشکنی‌ها در جامعه دوران امام حسین(ع) ونیز قیام امام زمان(عج)دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین دشمن بیداری فطرت انسانی، تجمل‌گرایی و رفاه‌طلبی ا ست و رفاه‌زدگی؛ روحیه دغدغه‌مندی و کار جهادی را از بین برده و  جامعه را در مسیر انحراف و تباهی قرار می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات