خبرهای داغ:
دبیر سی‌ودومین شب شعر عاشورا گفت: جریان شعر عاشورایی در استان فارس سی‌ودومین مراسم خود را با حضور شاعرانی از سراسر ایران در ۱۱ و ۱۰ آبان ماه در تالار حافظ برگزار می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۸۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

احد ده‌بزرگی با بیان اینکه جامعه شیعی برای حیات و ماندگاری ارزش‌هایش به معرفت عاشورایی و معارف اهل بیت احتیاج دارد  اظهار داشت: جریان شعر عاشورایی در استان فارس امسال سی‌ودومین مراسم خود را با حضور شاعرانی از سراسر ایران برگزار می‌کند. 

وی با بیان اینکه هر سال یکی از شخصیت‌های قیام عاشورا محور شعرگویی شاعران قرار می‌گیرد گفت: امسال حضرت علی اکبر(ع) محور شعرگویی شاعران معرفی شده و شاعران باید برداشت‌های معرفتی خود از نقش و حضور حضرت علی اکبر را در عاشورا در اشعارشان ترسیم کنند. 

دبیر سی‌ودومین شب شعر عاشورا با بیان اینکه این مراسم امسال در تاریخ 10 و 11 آبان ماه در تالار حافظ برگزار می‌شود، افزود: بیش از 30 نفر از شاعران شرکت‌کننده به عنوان برگزیده انتخاب شدند که در روز برگزاری مراسم تقدیر می‌شوند. 

ده‌بزرگی بیان کرد: ستاد شب شعر عاشورا هر سال برای غنای بهتر شعرها و افزایش معرفت شاعران کتابی را معرفی می‌کند، امسال نیز کتاب "علی اکبر، به صورت محمد به سیرت پیغمبر"  اثر محمدرضا سنگری را معرفی کرده که مطالعه آن می‌تواند شاعران را در دریافت‌های معنوی و ادبی یاری کند. 

وی عنوان کرد: شاعران عاشورایی محدودیتی از لحاظ، فرم و قالب‌های ادبی نداشتند و سقف تعداد اثر برای هر شاعر حداکثر 3 اثر بود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها