خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه ناحیه بهار عنوان کرد

همه‌پرسی استقلال کردستان فتنه‌ دیگر دشمن در منطقه

مسئول سیاسی سپاه ناحیه بهار با اشاره به غائله همه‌پرسی استقلال کردستان گفت: این اقدام یک برنامه از قبل طراحی شده اسرائیلی با شخص بارزانی بوده است چراکه آنها به دنبال ایجاد یک فتنه‌ای دیگر در منطقه هستند.
کد خبر: ۸۹۳۶۶۰۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

همه‌پرسی استقلال کردستان فتنه‌ دیگر دشمن در منطقهسرهنگ علی مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی مصوب عراق در سال 2005 تمام قومیت‌ها و نژادها و قبائل یکپارچه با دولت عراق به رسمیت شناخته شده است با اشاره به غائله همه‌پرسی استقلال کردستان، بیان داشت: این اقدام کردها در راستای تجزیه‌طلبانه علیه قانون اساسی است.

وی گفت: هیچ یک از مجامع بین اللملی کشور کردستان را به رسمیت نخواهند شناخت و البته این اقدام کردستان در راستای بی‌ثبات کردن منطقه خواهد بود.

مسئول سیاسی سپاه ناحیه بهار در ادامه با اشاره به  پارلمان عراق که متشکل از همه اقوام و اقلیم‌ها است، گفت: تشکیل کشور کردستان و همه‌پرسی مردود و غیر قابل قبول است.

وی در ادامه گفت: این اقدام یک برنامه از قبل طراحی شده اسرائیلی با شخص بارزانی بوده است چراکه آنها به دنبال ایجاد یک فتنه‌ای دیگر در منطقه هستند.

وی تصریح کرد: طبق قانون عقل و منطق در تمامیت ارضی یک کشور یک قوم یا قبیله نمی‌توانند بین خود رفراندوم برگزارکنند و خودمختار شوند چراکه اگر قرار باشد رفراندوم برگزار شود باید با حضور تمام مردم عراق از سراسر کشور نسبت به جدایی بخشی از خاک عراق همه پرسی انجام گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار