اسماعیلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: خوابگاه صدرا گران‌ترین خوابگاه دانشگاه زنجان است اما کیفیتش از همه خوابگاه ها پایین‌تر است بطوری که از لحاظ سرویس‌های بهداشتی و تاسیسات مشکلات زیادی دارد.
کد خبر: ۸۹۳۶۶۲۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از زنجان؛ محمد اسماعیلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با بیان اینکه در سال92 قراردادی بین دانشگاه و فردی که به عنوان جایگاه حقوقی یک شرکت عمرانی در راستای خوابگاه صدرا دانشگاه زنجان بسته شد گفت: این فرد با استفاده از وامی دانشگاه در اختیار وی قرارداد خوابگاهی را در دانشگاه احداث کرد که تا 30سال امتیاز این خوابگاه در اختیارش قرار گرفته است.
 
 
اسماعیلی با اشاره به امتیاز 30ساله این قرار گفت: تملک خوابگاه صدرا به واسطه این قرارداد و خودگردان شدن آن مشکلات زیادی را برای دانشجویان بوجود آورده است.
 
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان ادامه داد: خوابگاه های دولتی دانشگاه زنجان به مبلغ 200هزار تومان و خوابگاه های بخش خصوصی این دانشگاه به مبلغ زیر500هزار تومان به دانشجویان داده می شود اما در خوابگاه صدرا و در ترم جاری اجاره این خوابگاه 600هزار توامن تعیین شده است.
 
 
وی با بیان اینکه طبق این قرارداد تعیین قیمت خوابگاه باید با هماهنگی دانشگاه و بخش خصوصی صورت بپذیرد افزود: این فرد با درخواست از دادگستری جهت قیمت گذاری توسط کارشناس گفت: مبلغ 980هزار تومان برای ترم آینده قیمت گذاری شده است.
 
 
اسماعیلی با اشاره به قیمت تعیین شده برای ترم آینده اظهار کرد: با توجه به مبلغ 980هزار تومانی میتوان یک منزل خوب در سطح شهر در اختیار خود گرفت.
 
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان تصریح کرد: تعیین قیمت خوابگاه باید با هماهنگی بین دانشگاه و بخش خصوصی صورت گیرد که این اتفاق نیفتاده و با اعزام کارشناس از دادگستری هزینه خوابگاه صدرا یک میلیون و 40هزار تومان تعیین گردیده که در نهایت با تخفیف 60هزار تومانی به مبلغ 980هزار تومان تغییر کرد.
 
 
وی در ادامه گفت: خوابگاه صدرا تنها خوابگاه خودگردان دانشگاه زنجان نیست و تعداد زیادی خوابگاه در این دانشگاه وجود دارد که در اصل با کیفیت ترین خوابگاه را می توان با مبلغ کمتر از 500هزار تومان اجاره کرد.
 
 
اسماعیلی با بیان اینکه خوابگاه صدرا گران‌ترین خوابگاه دانشگاه زنجان است اما کیفیتش از همه خوابگاه ها پایین تر است اظهار کرد: این خوابگاه از لحاظ سرویس های بهداشتی و بحث تاسیسات مشکلات زیادی دارد و چون تا 30سال به عنوان ملک شخصی محسوب می شود افراد تاسیساتی دانشگاه اجازه ورود برای تعمیرات و نظافت را ندارند.
 
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه دانشجویان هزینه های جاری از جمله هزینه خوابگاه را به حساب دانشگاه واریز کرده اند ادامه داد: چون فرد طرف قرارداد وامی از دانشگاه دریافت کرده پس طبیعتا دانشگاه مبلغی را جهت اقساط کم کرده و باقی را به حساب فرد واریز می کند اما این فرد شماره دانشجویی دانشجویان را به دیوار خوابگاه نصب کرده که تا48ساعت آینده باید هزینه را از دانشگاه پس گرفته و به حساب شخصی اش واریز کنند وگرنه از ورود آنان ممانعت به عمل خواهد آمد که این موضوع قطعا از لحاظ حقوقب ممکن نمی باشد.
 
 
وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه نیز جهت حل مشکلات به این موضوع ورود کرده است گفت: به دلیل ضعف های جدی حقوقی که در این قرارداد وجود دارد کاری از پیش نرفته و حتی این فرد پیشنهاد خرید خوابگاه توسط دانشگاه را رد کرده و مبالغ هنگفتی مطالبه می کند.
ارسال نظرات