آیت‌الله نورالله طبرسی امام جمعه مرکز مازندران و نماینده مقام معظم رهبری در استان اظهار کرد: تاریخ کربلا، تاریخ قیام و پیام است.
کد خبر: ۸۹۳۶۶۲۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی اظهار کرد: تاریخ کربلا، تاریخ قیام و پیام است.

وی افزود: افرادی در تاریخ هستند که قیام کردند جنگیدند اما قیام آنها پیام نداشت اما قیام عاشورا در روز عاشورا با ایثارگری و فداکاری‌ها و حماسه‌های جاوید در تاریخ بشریت ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و یارانش رسالتش را انجام دادند، تصریح کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) دو پیام‌رسان چیره دست و مفسر و مقید که در عاشورا حضور داشتند و شاهدان عینی بودند و جنایات و قضاوت‌های بنی‌امیه را در کربلا دیدند.

این مسؤول با بیان اینکه امام حسین(ع) فرزندان خود را در این قیام برد تا این قیام جاودانه شود، گفت: بسیاری از قیام‌ها در تاریخ از بین رفتند اما پیام‌رسان نداشتند.

طبرسی یادآور شد: در اثر ترویج، تبلیغ، تبیین و سخنان رسای زینب کبری و امام سجاد(ع) بود که نگذاشتند عاشورا تحریف شود.

وی با بیان اینکه می‌خواهند منبر و منطق را از ما بگیرند، گفت: باید مردم را با حقایق عاشورا آشنا کنیم نه اینکه به هر نحو و طریقی از مردم اشک بگیریم و شأن امامان باید حفظ شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: شیعه سرمایه‌های کلان دارد اما از این سرمایه‌ها مانند قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و دیگر منابع استفاده نمی‌کند.

این مسؤول با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا تصور کرد مردم از سخنرانی‌هایش می‌ترسند، گفت: اما مردم نترسیدند و این پتکی بر سر دولت آمریکا بود.

طبرسی بیان کرد: سخنان ترامپ مسؤولان کشور را متحد کرد آنها متوجه شدند اگر اختلاف داشته باشند با این آدمکش‌ها روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه سخنان ترامپ ماهیت امریکا را به دنیا نشان داد، افزود: ترامپ آمریکای بدون روتوش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: با اقتصاد مقاومتی و اتحاد و پیروی از رهبری می‌توانیم با آمریکا مقابله کنیم.

این مسؤول ادامه داد: در ۳۸ سال گذشته تجربه نشان داده هیچ نیروی خارجی نمی‌تواند به انقلاب خدشه وارد کند و باید در داخل اتحاد داشته باشیم.

طبرسی با اشاره به اینکه بی‌اعتمادی در بین مردم زیاد شده است، خاطرنشان کرد: نگرانی ما ترامپ نیست بلکه باید جلوی رانت‌خواری، تبعیض، اختلاس را بگیریم و بیکاری را ریشه‌کن کنیم.

وی افزود: سپاه و ارتش از جنس مردم و مولود انقلاب هستند و کسی نمی‌تواند به آنها چیزی بگویند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اگر جنگ سیاسی و اختلاف را کنار بگذاریم هیچ قدرتی نمی‌تواند با ما مبارزه کند و مقابل ما قرار بگیرد.

این مسؤول با بیان اینکه باید به کار مردم به خوبی رسیدگی کنیم، خاطرنشان کرد: رانت‌خواری و نورچشم بازی را کنار بگذاریم و محکم بایستیم تا دشمنان خود را از پا در بیاوریم.

طبرسی به سخنان پارلمان کویت در اجلاس بین‌المللی روسیه اشاره کرد، گفت: این سخنان باید زودتر گفته می‌شد اگر همه عرب‌ها با هم متحد بودند دیگر رژیم صهیونیست وجود نداشت.

وی ادامه داد: همسران مدافعان حرم لشکر زینبیون را در استان مازندران را تشکیل دادند که ۳۰ هزار نفر عضو این لشکر هستند و این بانوان می‌خواهند راه همسران شهیدشان را ادامه بدهند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک کودتای نظامی نیست، ادامه داد: این انقلاب خودجوش و مردمی است، این انقلاب نمی‌میرد و روز به روز زنده می‌ماند.

طبرسی در پایان گفت: ورزش جزو ضروریات زندگی روزمره است و باید ورزش کنیم و تحرک داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها