امام جمعه آبدانان گفت: مسئولین استانی و کشوری باید به بحث فرودگاه شهرستان آبدانان به عنوان یک مطالبه عمومی و بدور از هرگونه اختلاف نظری توجه داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۳۶۶۲۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "حسین حاجیلری "در خطبه های نماز جمعه این هفته آبدانان اظهار داشت: مسئولین استانی و کشوری باید به بحث فرودگاه شهرستان آبدانان به عنوان یک مطالبه عمومی و بدور از هرگونه اختلاف نظری توجه داشته باشند
وی با بیان اینکه  فرودگاه آبدانان با توجه به مشخصات فنی، آماده بودن همه زیرساخت های ضروری و سابقه بیش از 2 دهه پرواز طبق نظر همه کارشناسان یکی از معتبرترین باندهای پروازی است، افزود: در صورت راه اندازی مشکل هشت شهرستان از استان های ایلام، خوزستان و لرستان را برطرف می کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آبدانان یکی از شهرستانهای استان است که نسبت به دیگر شهرستان ها توسعه نیافته است ،تاکید کرد: تکمیل و بهره برداری از تونل کبیرکوه و تجهیز و راه اندازی مجدد فرودگاه آبدانان از بهترین راههای  پایان دادن به عدم توسعه یافتگی و عقب ماندگی شهرستان آبدانان است.
خطیب جمعه آبدانان گفت:از تصمیم گیرندگان در مراکز نیروهای نظامی ، مسئولین فرودگاهی و وزارتخانه های مرتبط در خواست می کنیم که به مطالبه مردم شهرستان آبدانان که از مطالبات به حق و جدی است توجه کنند.

خطیب نماز جمعه آبدانان در قسمتی دیگر از خطبه های نماز جمعه آبدانان اظهار داشت:بعضی از افراد از رئی نادانی و عده ای دیگر  رپیس جمهور آمریکا را شخصی دیوانه معرفی می کننداین در حالی است که رئیس جمهورهای آمریکا مجرای دو مجلس و کنگره آمریکا هستند.
  وی به تحریم سپاه توسط دولت آمریکا اشاره کرد و افزود:سپاه برآمده از دل مردم است و تحریم سپاه یعنی تحریم ملت و مردم ایران است.
حاجیلری اضافه کرد: در نقض برجام و عدول از تعهدات مندرج در مفاد این معاهده بین المللی بین آمریکا و اروپا هیچگونه تفاوتی وجود ندارد و اظهارنظرهای مقامات اروپایی یک نوع عوام فریبی است.
وی به ایام افشاگری و اعتراض امام خمینی(ره)به کاپیتولاسیون اشاره و بیان داشت:امام در این افشاگری به سه ویژگی مهم شجاعت،تبلیغ اسلام و اقدام به موقع توجه کرد که مسئولین در حال حاضر نیز باید این سه ویژگی را سرلوحه ای خود قرار دهند.

وی در ادامه خطبه خود با تقدیر از شورای اسلامی شهر بخاطر انتخاب بموقع شهردار آبدانان گفت: شهردار و اعضای شورای شهر باید در کنار پیگیری فعالیت های عمرانی و خدمات شهری ، مباحث فرهنگی و اجتما عی را نیز مورد توجه جدی قرار دهند.

بزرگداشت یاد و نام مرحوم آیت الله مهدوی کنی و شهید مصطفی خمینی، برگزاری یادواره 217 شهید شهرستان آبدانان از دیگر مواردی بود که مورد تاکید و توصیه امام جمعه آبدانان قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار