رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه خبر داد؛
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از طراحی و تولید اولیه دستگاه تصفیه پساب روشویی در راستای کاهش مصرف آب خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۶۶۴۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسن اژدری با اعلام این خبر افزود: با توجه به بحران کم آبی درکشور و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر صرفه جویی در مصرف آب، پروژه ساخت دستگاه تصفیه پساب روشویی در مرکز رشد دانشگاه از حدود دو سال پیش آغاز شد.
 
وی اظهار داشت: نمونه اولیه این دستگاه به منظور رفع نواقص احتمالی و مطالعات تکمیلی بصورت آزمایشی به بهره برداری رسید که پس از بررسی­‌های لازم و جذب حامیان مالی به مرحله تولید انبوه می‌رسد.
 
اژدری گفت: هزینه تمام شده دستگاه با توجه به قطعات استفاده شده در آن ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارتومان می‌باشد و استفاده از این دستگاه علاوه بر کاهش مصرف آب خانگی در بهبود فشار آب شبکه­‌های آبرسانی و کاهش بار هیدرولیکی وارد بر تصفیه خانه‌های فاضلاب نیز نقش بسزایی دارد.
 
رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان داشت: از طریق این دستگاه می‌توانیم پساب روشویی حاصل از سرویس‌های بهداشتی را پس از جمع آوری، تصفیه مقدماتی و فیلتراسیون به فلاش تانک منتقل کنیم و با هر بار استفاده از آن حداقل سه لیتر آب صرفه جویی داشته باشیم.
 
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تحت پوشش قرار دادن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود ۴۰۰ هزارنفر در جنوب خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها