حجت الاسلام گواهی در گفتگو با «بسیج»:
مسئول بسیج طلاب گفت: مجلس امروز مهمترین کارش باید این باشد که به سهولت در ازدواج کمک کند نه اینکه شرایط و سن قانونی ازدواج را تغییر دهد.
کد خبر: ۸۹۳۶۶۶۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

حجت الاسلام گواهی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور  در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به تلاش مجلس برای اصلاح سن ازدواج به بالای 18 سال گفت: ازدواج در اسلام یکی از مهمترین دستورات الهی و سنت نبوی است.

وی افزود: توصیه های فراوانی در دین اسلام شده که دختران وقتی به سن بلوغ رسیدند ازدواج کنند. این سنت نبوی نباید بدون دلیل به تاخیر انداخته شود. ازدواج شرایط سنی خاص خود را هم می طلبد.

مسئول بسیج طلاب تصریح کرد: امروز متاسفانه می گویند تحصیلات عالیه باید جزء شرایط ازدواج باشد اینها هیچ کدام دلیل بر نپرداختن به امر ازدواج نیست باید تجدید نظر شود ما به خودی خود سن ازدواج را بالا برده ایم و اگر سن 18 سال  را هم تصویب کنند خواسته یا نا خواسته نا همگونی و ولنگاری در جامعه به وجود می آید.

حجت الاسلام گواهی اظهار داشت: دیگر بعد از آن به جوان بگویند چرا ازدواج نکردی می گوید هنوز 18 سالم تمام نشده و به سن قانونی نرسیده ام و این به عدم تن دادن به ازدواج کمک خواهد کرد. مجلس امروز مهمترین کارش باید این باشد که به سهولت در ازدواج کمک کند نه اینکه  شرایط و سن قانونی ازدواج را تغییر دهد.

 

ارسال نظرات