رئیس شورای شهرستان سوادکوه: به دلیل عدم وجود رتبه اعتباری مستقل برای شورای شهرستان، در طول 4 سال گذشته و 2 درصد بودجه تخصیصی عمرانی شهرداری‌ها که کمتر از یک میلیون تومان بود صرف امور جاری شورای شهرستان شد.
کد خبر: ۸۹۳۶۶۷۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شورای شهرستان که از معرفی‌شدگان شورا‌های شهر‌ها و بخش‌ها تشکیل می‌شود باید یک‌ماه پس از انتخاب دو، سوم از شورا‌های فرو‌دست تشکیل شود.

5 عضو شورای شهرستان سوادکوه با عضویت نماینده شورای بخش‌های مرکزی و زیراب و شورا‌های اسلامی شهر‌های پل‌سفید، زیراب و الاشت و با حضور مسؤولان شهرستانی تشکیل شد.

در انتخابات شورای شهرستان سوادکوه، جمشید پهلوان از شورای شهر الاشت که ریاست این شورا در دوره چهارم را هم بر‌عهده داشت با 5 رأی به عنوان رئیس شورای شهرستان دوره پنجم انتخاب شد، علی‌رضا حبیبی از شورای روستای کلاریجان و بخش زیراب به عنوان نائب‌رئیس، فرزاد درزی از شورای شهر پل‌سفید به عنوان منشی و محمد‌حسین انتقامی از شورای روستای ورسک و بخش مرکزی شهرستان سوادکوه به عنوان نماینده شورای شهرستان در شورای استان و نرگس قهاری از شورای شهر زیراب به عنوان عضو شورای شهرستان معرفی شدند.

جمشید پهلوان در گفت‌و گویی با اشاره به اینکه شورای شهرستان، چکیده‌ای از شورا‌های اسلامی شهرستان است، گفت: توجه شهرستانی به موضوع‌های مختلف در اولویت فعالیت‌های اعضای شورای شهرستان قرار دارد و نگاه ما شهرستانی است.

وی با بیان اینکه جایگاه قانونی شورای شهرستان هنوز برای برخی از مسؤولان مشخص نشد، افزود: با بخش عمده‌ای از مدیران ادارات و نهاد‌ها رایزنی لازم در شورای شهرستان گذشته انجام شد و شورای شهرستان در بیش از 70 درصد جلسات شهرستانی شرکت می‌کند.

رئیس شورای شهرستان سوادکوه از عدم وجود رتبه اعتباری مستقل در شورای شهرستان خبر داد و خاطر‌نشان کرد: به دلیل عدم وجود رتبه اعتباری مستقل برای شورای شهرستان، در طول 4 سال گذشته اعضای این شورا، حق جلسه‌ای دریافت نکردند و 2 درصد بودجه تخصیصی عمرانی شهرداری‌ها که کمتر از یک میلیون تومان بود صرف امور جاری شورای شهرستان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها