خبرهای داغ:
آنچه موجب ماندگاری پديده دفاع مقدس شد و دنيا در برابر آن تعظيم و تحسين کرد، استقامت، پايداری و پيروزی ملت ايران را به دنبال داشت، فرهنگ شهادت طلبی بود.
کد خبر: ۸۹۳۶۷۰۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

حجت السلام تیشه کنی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه عشایری، در خصوص فرهنگ شهادت طلبی گفت: آنچه موجب ماندگاری پديده دفاع مقدس شد و دنيا در برابر آن تعظيم و تحسين کرد، استقامت، پايداری و پيروزی ملت ايران را به دنبال داشت، فرهنگ شهادت طلبی بود.

شهادت طلبی يعنی باور قلبي به خدا، معاد، اعتقاد راسخ به حقانيت اسلام، درستي آرمان‌های انقلاب اسلامی، اعتقاد و ايمان به رهبری ولی فقيه به عنوان نايب امام عصر(عج)، مقاومت و پايداری در مقابل دشمن، ايثار و فداکاری برای حفظ ارزش‌های اسلامی و در يک کلام فرهنگ شهادت طلبی يعنی فرهنگ عاشورا. و برای شهادت طلب پيروزی و شهادت سعادت است.

 

وی گفت: امام راحل عظيم‌الشأن با خلق دوباره عاشورا و فرهنگ ايثار و شهادت و ترويج آن در جامعه، راهبرد و مراد جوانان بود و در سايه همين فرهنگ و مبارزه در راه عقيده، اتحاد و استقامت بود که پيروزی ملت ايران را در برابر قدرت‌هاي بزرگ و دشمن تا بن دندان مسلح صدام پيش‌بينی کردند و فرمودند: ما برنده اين جنگ هستيم و هيچ ترديدي در آن نيست.

 

وی بر ضرورت حفظ فرهنگ شهادت طلبی در جامعه تأكيد كرد و گفت: خوشبختانه به بركت خون شهيدان فرهنگ شهادت طلبی در كشور نهادينه شده و از ارزش بالايی برخوردار است.وفرهنگ شهادت طلبی در كشور حتي در ميان نوجوانان زنده است.

 

وی در ادامه گفت: فرهنگ شهادت‌ طلبی به عنوان کارآمدترین و مؤثرترین عنصر در پیشبرد اهداف و حفظ ارزش‌ها و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی مطرح بوده است. فرهنگ شهادت‌طلبی یعنی باور به خدا و معاد، اعتقاد راسخ بر درستی و بر حق بودن راه اسلام ناب محمدی (ص)، ایستادگی در مقابل دشمن، ایثار و فداکاری جهت حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام ناب، خستگی‌ناپذیری و اعتقاد به احدی الحسنیین ( پیروزی یا شهادت در راه خدا ). اسلام با مسلح کردن پیروان با ایمان خویش به دیدگاه احدی‌الحسنین، آنان را چنان بار می‌آورد که در میدان‌های جنگ نیز، چه بکشند و چه کشته شوند ، پیروز باشند و به نیکویی دست یابند.

 

وی در پایان گفت: اینک از خود بیگانگی و خود را فراموش کردن و در بند دنیا گرفتار شدن، مهم‌ترین مانع در بسط و ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت در جامعه است. آن چیزی که اساساً فرهنگ دینی ما را تهدید می‌کند، فراموش کردن شاخصه‌های اسلام انقلابی، اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام علوی و در یک کلمه اسلام عاشورایی و رو آوردن مسئولان و به تبع آن مردم به روحیه رفاه‌زدگی، اشرافی‌گری، تجمّل‌پرستی، اسلام اموی، اسلام آمریکایی و در یک کلمه؛ ترجیح خود بر دیگران است. امروز در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی که اسلام اشرافی‌گری در مقابل گفتمان امام و انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده و در پیشبرد اهداف شیطانی خود از هیچ خدعه و نیرنگی فرو گذار نیست، تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان راهبرد اصلی جبهه خودی مطرح است و تمامی کسانی که به این جبهه اعتقاد دارند؛ اعم از مسئولان و مردم، موظفند گوش به فرامین مقام معظم رهبری، در تبیین و بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشند

ارسال نظرات