آیت الله خاتمی:

سپاه بازوی پرتوان کشور است/ غیر از سلاح کشتار جمعی آنچه برای کشور لازم باشد تهیه می‌کنیم

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: غیر از سلاح کشتار جمعی آنچه برای کشور لازم باشد تهیه می‌کنیم
کد خبر: ۸۹۳۶۷۲۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در اولین یادواره استانی شهدای مدفون در بقاع متبرکه و امامزادگان استان خراسان رضوی که در محل زیارتگاه امامزاده سیدحمزه (ع) کاشمر برگزار شد اظهار داشت: کاشمر از دیرزمان به عنوان شهر عشق به اهل بیت (ع) شناخته می‌شده است ضمن اینکه این شهر شهر امامزاده صحیح السند حضرت سیدحمزه (ع) و نیز مزار فخر دین و اسلام و روحانیت شهید آیت الله سیدحسن مدرس (ره) است و همچنین نفس معنوی عالم زاهد اخلاقی، مرحوم آیت‌الله مشکینی را به خود دیده است.

وی افزود: مردمی که پرورده این نفس‌های پاک و این علمای برجسته هستند چنین مجلسی در خور شهیدان برپا کرده‌اند و باید بدانیم که مجلس شهدا با مجلس اموات معمولی تفاوت دارد چرا که این مجلس یک مجلس هدفمند است و ما در واقع می‌آییم تا به شهدا بگوییم که راهتان ادامه دارد و ما آمده‌ایم تا تجدید بیعت کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بیعت با شهیدان در حفظ نظام اسلامی است، چرا که در انقلاب اسلامی حکومت سیاه طاغوتی ۵۷ ساله سرنگون شد و بر ویرانه‌های آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، نظامی که سرمایه‌اش خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید و سلسله شهدایی است که هنوز هم ادامه دارد.

خاتمی خاطرنشان کرد: معنای جلسه شهیدان این است که ما به شهدا می‌گوییم شما نفیس‌ترین کالا را که جان است در راه خدا دادید و ما هم با شما بیعت می‌کنیم که تا آخرین نفر و تا آخرین نفس از ارمغان مقدس شما پاسداری خواهیم کرد و در این مسیر آن هوشیاری که از شما آموخته‌ایم را حفظ خواهیم کرد.

وی گفت: آمریکا ۳۸ سال در حال توطئه بر علیه انقلاب اسلامی ماست و در برجام دیدیم که آمریکا چه خیانت بزرگی مرتکب شد و چهره منفور آمریکا بر جهانیان روشن شد که دولت عهدشکن، دولت جنایتکار آمریکاست.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: شهیدان از ما انتظار دارند که هوشیاری خود را حفظ کنیم و در برابر توطئه آمریکا و هم پیمانانش بیدار باشیم و شهدا انتظار دارند که امید به خدا و به این مردم خداجو داشته باشیم و دل به اروپا نبندیم چرا که اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند.

وی ادامه داد: همه این‌ها با دین و مکتب ما طرف هستند و برای آن‌ها نه مسأله هسته‌ای مهم است و نه حقوق بشر یا مبارزه با تروریسم چرا که خودشان متهم اصلی در این قضایا هستند بلکه آن‌ها با اسلام ما مشکل دارند و ما با روح بلند شهیدان پیمان می‌بندیم که تا آخرین قطره خون از دین و اسلام و مکتب و ولایت خود دفاع کنیم.

خاتمی اظهار داشت: شهیدان ما دشمن‌شناس بودند که نام این دشمن‌شناسی بصیرت است و در شرایط فعلی نیز اراجیف رییس جمهور آمریکا را ملت ما شنیدند و مقام معظم رهبری هم فرمودند که اراجیف او نیاز به پاسخگویی ندارد، اما نیاز به هوشیاری دارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آن‌ها دم از مذاکره مجدد می‌زنند و می‌گویند باید یک توافق ثانویه داشته باشیم که این یک شیطنت است و بحمدالله مسئولان ما یک صدا می‌گویند توافق و مذاکره دیگری در کار نخواهد بود چرا که شما در این مذاکره خیانت و عهد شکنی کردید.

وی ادامه داد: هدف آن‌ها در مذاکره ثانویه از بین بردن قدرت دفاعی ایران است در صورتی که ما در برجام اسمی از قدرت دفاعی ایران نداشتیم و به فضل خدا نخواهیم داشت و ملت ایران هم اجازه مذاکره را در این عرصه نمی‌دهد.

خاتمی افزود: ما بمب اتم نخواهیم ساخت که این هم نه به دلیل ترس از دشمن بلکه به دلیل آن است که دین ما اجازه استفاده از سلاح کشتار جمعی را نمی‌دهد، اما از بمب اتم که بگذریم آنچه در مبارزه با دشمن و دفاع از کشور لازم باشد به فضل خدا تهیه می‌کنیم و این را هم حاشا نمی‌کنیم که ما موشک‌های بالستیک هزار کیلومتری و ۲ هزار کیلومتری داریم چرا که برای بازدارندگی شما وحشی‌های عالم چنین موشک‌هایی لازم است که از ترس این موشک‌ها شب خوابتان نبرد و بدانید اگر بخواهید به نظام ما چپ نگاه کنید تل‌آویو و حیفای شما با خاک یکسان خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در همین راستاست که دشمنان ما سپاه پاسداران را می‌کوبند و رییس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا می‌گوید تحریم‌های سرسختانه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال خواهد کرد، اما سپاه مانند همه نیرو‌های مسلح بازوی پرتوان این ملت است و امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود لذا تأکید می‌کنیم که قدرت دفاعی کشور ما قابل مذاکره نیست و به کوری چشم دشمنان این راه را ادامه خواهیم داد و با تمام وجودمان از سپاه و دیگر نیرو‌های مسلح حمایت خواهیم کرد.

خاتمی ادامه داد: نکته دیگری که دشمنان می‌گویند بحث بازرسی از مراکز نظامی ایران است، اما این دشمنان بی‌عقل نمی‌فهمند که مراکز نظامی ناموس یک ملت است و ملت غیوری مثل ملت بزرگ ایران ناموس خود را در اختیار بیگانگان قرار نخواهد داد و هر کسی که به حوزه ناموس کشور پا بگذارد قدمش را محکم و قاطعانه خواهد شکست.

وی گفت: دشمن به دنبال این است که ملت ایران را خسته کند، ولی بدانند که ملت ایران ملتی است که خسته نخواهد شد، ولی دشمنان خود را خسته خواهد کرد.

خاتمی تصریح کرد: ما در این مقاومت نیاز به عنصر ولایتمداری داریم و در این گردنه و پیچ خطرناک و کلیدی نقش ولایت یک نقش اساسی است و مسیر عزت و سربلندی این ملت و مسیری که شهدای عزیز پیش روی ما گذاشتند مسیر ولایت است و البته ولایتمداری ملاک است و نه ولایت شعاری و ولایتمداری یعنی در عمل همراه با ولایت بودن.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به تحرکات دشمن در فضای مجازی گفت: مردم عزیز ما باید تحت تأثیر بوق‌های دشمن و جوانان ما تحت تأثیر فضای آلوده مجازی قرار نگیرند چرا که آن‌ها می‌خواهند با شایعات بر علیه انقلاب، مسئولان رده بالا و تأثیرگذاران در انقلاب به کام شیطانی خود برسند در حالی که قرآن می‌فرماید در رابطه با اخباری که توسط افراد فاسق به شما می‌رسد اصل را بر دروغ بودن آن اخبار بگذارید.

وی ادامه داد: مقاومت این است که مأیوس و خسته نشویم و بدانیم که ملت بزرگ ایران کار بزرگی انجام داده‌اند چرا که شکست ابهت استکبار در دنیا کار کوچکی نبود و این کار بزرگی بود که شهیدان و همراهان شهیدان انجام دادند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملت ایران بیش از ۳۰ بار پای صندوق‌های رأی رفته است و آن وقت خنده‌دار است که رییس جمهور آمریکا کشور ما را به دیکتاتوری متهم می‌کند در صورتی که آمریکا از دولت‌هایی مانند عربستان و بحرین حمایت می‌کند.

خاتمی گفت: سازش هزینه دارد همان طور که دیدیدم ترامپ نصف سرمایه عربستان را به تاراج برد و لذا آفرین بر ملت ایران که مبارزه می‌کند و هزینه عزت و استقلال خود را هم خواهد پرداخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار