نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با یادآوری اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی و شرکت گسترده مسلمانان در این مراسم، گفت: اربعین نماد اتحاد مسلمانان در برابر ظالم است.
کد خبر: ۸۹۳۶۷۸۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه دراستان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه ستاد اربعین حسینی در سنندج گفت: کسانی که در راستای برگزاری این حرکت بزرگ و مسئله مهم تلاش می‌کنند شایسته تقدیر هستند.


وی با بیان اینکه کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند با عقیده کامل گام برمی‌دارند، بیان کرد: کار‌هایی که در این راستا انجام می‌شود خارج از وظایف اداری است و خوشبختانه هر سال با تلاش فعالان این عرصه به نحو بسیار مطلوب برگزار می‌شود.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: رسیدگی به زائران اربعین حسینی استان‌های مختلف که از کردستان عبور می‌کنند اجر عظیمی دارد.

آیت الله حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: امام حسین (ع) هر آنچه داشت در کربلا در طبق اخلاص گذاشت و تا آخرین قطره خون خود را در مسیر دفاع از ارزش‌های دین اسلام فدا کرد.


وی بیان کرد: این جور بخشیدن در راه خدا، بجز در کربلا نمونه دیگری ندارد و این اهمیت موضوع را بیش از پیش می‌کند.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امام حسین تمام هستی خود را در راه رضای خدا داد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید به آن چیزی که باید برسید نمی‌رسید مگر اینکه تا تمام هستی خود را در این مسیر فدا نکند.


آیت الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه امام سجاد زمانی که می‌خواهد از کربلا برود روز یازدهم که همه جسد‌ها به زمین افتاده و سر‌ها به نیزه کشیده است، افزود: حضرت زینب می‌بیند امام سجاد به این جسد‌ها خیره شده خطاب به ایشان می‌گوید «این صحنه را نبین زمانی می‌آید که از سراسر دنیا زائرانی برای زیارت این مکان می‌آیند».


وی ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید «شهادت امام حسین یک گرمایی به دل مومنان می‌دهد و حرارتی ایجاد می‌کند که هیچ وقت سرد نمی‌شود».


وی با بیان اینکه هر آنچه در کربلا اتقاق افتاد به بیان حضرت زینب زیبایی است، عنوان کرد: حضرت زینب در مجلس یزید هم که به واسطه پیروزی در کربلا جشنی گرفته بودند در چند کلمه کوتاه فرمود:: خدا راست گفت و این قول خداوند متعال است که کسانی که در فسق و فجور می‌افتند آیات الهی را تکذیب و مسخره می‌کنند.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه خون امام حسین (ع) باید همیشه بجوشد و انسان‌هایی را از گمراهی‌ها در بیاورد، اظهارداشت: این مهم یک موقع به صورت برگزاری جلسات و گاهی در شکل یک حرکت‌های عظیم جهانی مانند اربعین حسینی تحقق پیدا می‌کند.


آیت الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: امروز در اربعین امام حسین از سراسر دنیا حضور پیدا می‌کنند و هر ساله به آمار زائرانی که در این مراسم معنوی حضور پیدا می‌کند افزوده می‌شود.


وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته با وجود خطرات و تهدیداتی که وجود داشت زائران بازهم از حضور در این مراسم غافل نمی‌شدند، گفت: کربلا کعبه دل‌ها است و اربعین جز ایام‌الله است که باید بیشترین بهره‌برداری را از این فرصت داشته باشیم.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان افزود: این حرکت هم برای مبارزه با ظلم است و امیدواریم خداوند به ملت ایران توفیق بدهد که بتوانند به بهترین شیوه خدمات‌رسان زائران باشند.


آیت الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه حماسه زیارت اربعین همواره درطول تاریخ مطرح بوده گفت: اربعین حسینی مانوری ازجبهه حق درمقابل باطل است و پیاده روی اربعین بزرگترین مانورقدرت جهان اسلام است که هر ساله با حضور مشتقان زیادی برگزار می‌شود.


وی اضافه کرد: راهپیمایی اربعین یک نقطه قوت برای مکتب مسلمانان محسوب می‌شود و این نشانگر این است که ارادت به اهل بیت (ع) مختص یک قوم و یا کشور خاصی نبوده و روز به روز بیشتر و بیشتر و در جهان رونق پیدا می‌کند.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه هر کاری که از دستمان بیاید انجام می‌دهیم، گفت: مجالس امام حسین (ع) هیچ وقت لنگ نمانده و باید از این ظرفیت که برای خدمت پیش آمده باید به نحو احسن استفاده کنیم.


آیت الله حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: مهم‌ترین چیز این است که ما بتوانیم سهم بیشتری در این راستا بگیریم، چون این کار به صورت خدایی انجام می‌شود حتی اگر هر کدام از ما مشارکت نکینم.


وی با بیان اینکه امیدواریم موکب اینجا هم به نحو احسن ایجاد شود و از مشارکت بسیار خوب دستگاه‌ها در برگزاری این حرکت عظیم فرهنگی تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام /7727
ارسال نظرات