خبرهای داغ:
صادر کننده جوان خراسان جنوبی گفت: صادرات غیر نفتی در همه دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است چون باعث رونق اقتصادی، اشتغال، تولید و ارز آوری برای کشور می شود و این مهم توجه بیشتر مسئولین به این بخش را می طلبد.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۰۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، 29 مهرماه با عنوان روز ملی صادرات نامگذاری شده است.

 

ما نیز به بهانه این روز و با توجه به اهمیت این مهم در تحقق « اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال» برای انجام مصاحبه به سراغ یکی از هم استانی ها که در عرصه صادرات موفقیت هایی کسب کرده اند رفتیم.

 

این جوان بسیجی موفق از شهرستان سربیشه که با وجود سن و سال کم علاوه بر صادرات، در زمینه کشاورزی و دامداری نیز فعالیت می کند؛ دارای مدرک دانشگاهی لیسانس حسابداری و فوق دیپلم گیاهان دارویی است.

 

مهدی قاسمی پور در مدت 5 سال فعالیت خود در زمینه صادرات تا کنون بالغ بر ۲ میلیون دلار صادرات و ارز آوری برای کشور داشته است.

 

مهدی قاسمی پور جوان بسیجی موفق از خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه ۵ سال است که در زمینه صادرات فعالیت دارم اظهارداشت:  بیشترین محصولات صادراتی ما رب گوجه فرنگی، خوراک لوبیا و ماکارونی است.

 

وی با بیان اینکه صادرات مواد غذایی از تولیدات استان را به کشور افغانستان و عراق دارم عنوان کرد: با انعقاد تفاهم نامه با تولیدکنندگان داخلی، برند سازی و جلب اعتماد و اطمینان تجار خارجی از کیفیت محصولات در زمینه صادرات فعالیت دارم.

 

این صادر کننده جوان افزود: در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال» نامگذاری شده، با اهمیت ترین و مهمترین امر جهت توسعه اشتغال و تولید این است که هر کشور بتواند تولیدات داخلی خود را درعرصه بین الملل به رقابت بگذارد.

 

وی با بیان اینکه حمایت دولت از صادر کنندگان برای تسهیل و رونق صادرات تاثیرگذار است تاکید کرد:  باید برای صادرکنندگان مشوق ها و جوایز صادراتی در نظر بگیرند تا بتوانند در این میدان با صادر کنندگان کشورهای دیگر رقابت کنند.

 

قاسمی پور اظهارداشت: پرداخت تسهیلات کم بهره با مدت باز پرداخت حداقل ۵ ساله انتظار ما از دولت است.

 

وی با اشاره به 29 مهرماه روز ملی صادرات گفت: به نوبه خودم این روز را به همه همکاران محترم شاغل در این حوزه و همه دستگاههای مرتبط با موضوع صادرات تبریک عرض می کنم و از همه بزرگواران شاغل در اداره های گمرکات، صنعت و معدن و استاندارد استان‌، تشکر و قدرانی دارم.

 

این صادرکننده جوان استان با اشاره به عوامل موفقیت در صادرات و  رقابت سالم عنوان داشت: ارئه کالا با کیفیت، استاندارد، قیمت رقابتی، مشتری مداری و اخلاق خوب در تجارت در اولویت کار قرار دارد. تداوم صادرات و برند سازی یک محصول نیز از جمله عوامل موفقیت در این عرصه است.

 

وی با بیان اینکه صادرات بهترین راهکار برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پویا است ، افزود:  فروش یا صادرات باعث می شود کارخانجات ما با ظرفیت کامل کار کنند و این خود باعث تولید اشتغال و همچنین ارز آوری برای کشور خواهد شد.

 

این جوان صادر کننده موفق بیان داشت: صادرات غیر نفتی  در همه دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است چون باعث رونق اقتصادی، اشتغال، تولید و ارز آوری برای کشور می شود و این مهم توجه بیشتر مسئولین به این بخش را می طلبد.

 

قاسمی پور خطاب به تولیدکنندگان استان متذکر شد: معتقد هستیم تولید کنندگان استان باید بازار افغانستان را بدست بگیرند و در این عرصه فعالیت کنند مطمئنا موفق خواهند بود.

 

وی ادامه داد: کرایه حمل بار به نفع تولید کننده استان است و تولید کنندگان استان که در بازار افغانستان فعالیت میکند موفق هستند.

 

این جوان موفق بسیجی بیان داشت: صادرات ریسک پذیری بالا و سختی کار زیادی دارد. اما تولید کنندگان و صادر کنندگانی که نیاز بازار هدف را شناسایی کنند موفق خواهند بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها