یکی از اولیا دانش آموزان گفت: به هر ترتیبی که شده مدیر مدرسه سعی می‌کند وجه کمک به مدرسه را از دانش‌آموزان دریافت کند و ظاهرا مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنان باید از مردم هزینه شود تا دوباره عده ای بتوانند... .
کد خبر: ۸۹۳۶۸۱۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان با وجود اینکه بارها و بارها از سوی آموزش و پرورش ممنوع اعلام شده اما باز هم شاهد این پدیده هستیم.

مدیران مدارس شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنند که حتماً اولیا باید وجه موردنظر را پرداخت کنند که این امر نیز در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان و همچنین دریافت کارنامه و تهدید دانش‌‌آموزان در ارتباط با ندادن کارنامه بیشتر مشاهده می‌شود ولی در طول سال اولیا شاهد این موضوع هستند.

نکته جالب اینجاست به همان میزان که آموزش و پرورش دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان را انکار می‌کند مدیران مدارس با هر روش سعی در دریافت این وجوه دارند.

درست است آموزش و پرورش به‌صورت مستقیم سعی دارد که دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان را ممنوع جلوه دهد از سوی دیگر اعلام می‌کند نیازمند حمایت خانواده‌ها است.

موضوع دریافت وجه از دانش‌آموزان همچنان معمای حل نشده و سؤوال بی‌جوابی است که خانواده‌ها در این زمینه بلاتکلیف هستند؛ از سویی مایل هستند که فرزندان آنان نیز از امکانات برخوردار شوند و از سویی دیگر شرایط پرداخت ندارند وگرنه آنان نیز دوست دارند فرزندشان در بهترین شرایط به تحصیل خود ادامه دهد و به بالاترین مدارج تحصیلی دست یابد.

ح. ت در این‌باره به خبرنگار گفت: به هر ترتیبی که شده مدیر مدرسه سعی می‌کند وجه کمک به مدرسه را از دانش‌آموزان دریافت کندو ظاهرا مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنان باید از مردم هزینه شود تا دوباره عده ای بتوانند... .

پدر یک دانش‌آموز ادامه داد: هنگام ثبت‌نام مدیر مدرسه یا وجه کمک به مدرسه را از اولیا دریافت می‌کند و یا در حال چانه‌زنی و زمان دقیق پرداخت وجه از سوی اولیا است، یعنی دقیقا زمان دریافت وجه و مبلغ آن را از اولیا پرسیده شده و در صورت عدم دریافت در زمان دریافت کارنامه در صورت پرداخت وجه به دانش‌آموزان تحویل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مدیران مدارس حق ندارند هیچ وجهی هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان دریافت کنند و باید در این زمینه همکاری کنند و وارد این مقوله نشوند.

علی قاسمی بیان کرد: زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان از خانواده‌ها حق بیمه و کتاب دریافت می‌شود و وجه دیگری دریافت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها اگر با مسائل این چنینی برخورد کردند می‌توانند موارد را به بازرسی اداره کل آموزش و پرورش اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: انتظار داریم اولیا و خیران نیز همانند گذشته در کنار نظام و تعلیم و تربیت باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها