خبرهای داغ:
اولین اجلاسیه مجمع بسیج شهرستان اسفراین با حضور اما جمعه ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اسفراین ، جمعی از مسئولین شهرستان اسفراین ، نخبگان بسیجی شهرستان و اعضای کارگروه های بسیج در سالن همایش های بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۲۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ سرهنگ مهدی الهی راد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اسفراین و  نایب رئیس مجمع بسیج شهرستان با تسلیت ایام سوگواری محرم وشهادت امام سجاد (ع) و با گرامی داشت ایام سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به شهرستان اسفراین در ابتدا از زحمات آقای علیرضا حسین آبادی به عنوان رئیس مجمع بسیج شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: یکی از ارکان اصلی و مهم نظام اسلامی ما مردم هستند و اگر نقش مردم از همان ابتدا انقلاب نمی بود مطمئنا انقلاب پیروز نمی شد و یا بعد از انقلاب نیز تاثیر حضور مردم در تمام صحنه ها از جمله هشت سال دفاع مقدس دیده ایم و در تمام این مدت دشمن نیز با  هجمه های مختلف از جمله در مسائل فرهنگی سعی در ناکارآمدی نظام داشته و تلاش کرده است که مردم را از نظام جدا نماید و یا سعی در القا بی تفاوتی مردم نسبت به نظام داشته ، که هیچ وقت موفق نبوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اسفراین در ادامه گفت: مجمع بسیج شهرستان محلی برای گردهمایی نخبگان بسیجی است که  هر چند مدت یک   اجلاسیه   برگزار می شود و  آسیب های مختلف شهرستان که   در کارگروه های تخصصی تحقیق و بحث شده است  را بررسی می کند و علل های بوجود آمدن این آسیب ها و راه کار ها  برای حل آن را بررسی و در مرحله بعد به جهت حل مشکلات آن ها را از مسئولین پیگیری میکند.

وی در ادامه افزود: در شش ماهه نخست امسال مشکلات و آسیب های زیادی در کارگروه های تخصصی بسیج مورد بررسی قرار گرفته است که بناست امروز دو آسیب علل افزایش طلاق و آسیب های فضای مجازی مطرح شود.

خانم عباسی به عنوان رئیس کارگروه جامعه زنان ، لزوم بررسی طلاق به عنوان زیر بنای بخشی از آسیب های مجازی را مورد بررسی قرار دادند.

وی در ابتدا به طرح موضوع اهمیت تشکیل خانواده از نظر اسلام پرداخت و احادیثی در رابطه با ضرورت تشکیل خانواده به عنوان راهی برای رسیدن به کمال و پیشرفت معنوی بیان کرد.

 عباسی در ادامه با اشاره به آیه ۲۲۷ سوره بقره در رابطه با طلاق بحث هایی را ارائه نمود  و از منظر ائمه بحث طلاق در خانواده ها را بررسی کرد و گفت:   مهریه سنگین ، جهزیه سنگین، تجملات زیاد،اسراف ، خرید از مکان های معروف، هتل های پر خرج، لباس عروس پر هزینه و به رخ کشیدن ثروت ها هشت سنت غلط از نگاه مقام معظم رهبری است.

رئیس کارگروه جامعه زنان بسیج شهرستان در ادامه به بررسی علل و عوامل طلاق در شهرستان اسفراین پرداخت و گفت:   از دلایل مهم طلاق در شهرستان اسفراین عدم تفاهم اخلاقی،عدم تناسب فرهنگی،دخالت والدین،اعتیاد، ناباروری و مسائل جنسی است.

خانم عباسی در ادامه با ارائه امار طلاق و ازدواج در چند سال گذشته شهرستان اسفراین به آسیب های ایجاد شده از طلاق در سطح شهرستان پرداخت و گفت: اعتیاد ، حاشیه نشینی،بیکاری، انحرافات اخلاقی ، خشونت و ... از آسیب های طلاق در شهرستان اسفراین است.

وی در در انتها   راهکار هایی برای کاهش عوامل طلاق در سطح شهرستان پیشنهادداد که می توان به آموزش های قبل از ازدواج ، ایجاد اشتغال و ترویج و تسهیل ازدواج آسان نام برد.

در ادامه اجلاسیه دکتر اسکندری از اساتید دانشگاه های اسفراین نیز به بررسی آسیب های فضای مجازی پرداخت و صحبت هایی در رابطه با اعتیاد به فضای مجازی و راهکار هایی برای حل مشکل آن ارائه داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها