سید ساجد یعقوبی
به بهانه روز جهانی عصای سفید، از اعضا و داوطلبان منتخب بخش روشندلان کتابخانه های اردبیل تجلیل بعمل آمد.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۶۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

تجلیل از اعضا و داوطلبان منتخب بخش روشندلان کتابخانه های اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در پنجمین مراسم سالانه تجلیل از اعضا و داوطلبان منتخب بخش روشندلان کتابخانه های عمومی اردبیل، اظهار داشت: تشکیل کمپین تولید کتاب صوتی با حضور داوطلبان و علاقمندان و تشکیل کمپین استفاده از عصای سفید نیز با حضور نابینایان و من بینایان استان قابل تحقق است.

وی با ابراز خرسندی از درخشش روشندلان مستعد در زمینه های مختلف هنری، ورزشی و علمی تصریح کرد: بی تفاوتی برخی افراد نسبت به نابینایان و کم توان شمردن این قشر و نیز القای کم توانی در بین خود روشندلان، نگاه غلطی است که باید با فرهنگ سازی صحیح در جامعه، اصلاح شود.

عزیزخانی، اعضای نابینا و داوطلبان فعال بخش روشندلان را گنجینه کتابخانه های عمومی دانست و افزود: متاسفانه کمبود بودجه دستگاه های مرتبط استان و مشکلات زیرساختی در جامعه، مانع پیش برد بسیاری از اهداف و برنامه ها در خصوص این قشر شده است.

وجود 6 هزار عنوان کتاب صوتی در کتابخانه مرکزی اردبیل

در این نشست،کتابدار بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل نیز با اشاره به وجود یک هزار و 200 نسخه کتاب بریل وشش هزار عنوان کتاب صوتی در این بخش اظهار داشت: در طول 5 سالی که از فعالیت بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل میگذرد بیش از یک هزار ساعت کتاب گویا تولید شده است.

سجاد فداکار با اشاره به اینکه برای تولید هر نیم ساعت کتاب صوتی، دو ساعت زمان صرف می شود، خاطرنشان ساخت: در طول 5 سال گذشته، یکصد و پنجاه کتاب گویا توسط 25 نفر داوطلب تولید شده تا در اختیار 220 روشندل عضو قرار بگیرد.

وی با ابرازی امیدواری نسبت به مرتفع شدن کمبودها و مشکلات نابینایان در بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل یادآور شد: در سال 1395 اداره کل بهزیستی استان دو دستگاه برجسته نگار و به دید در اختیار این بخش قرار داده است که جای تقدیر دارد.

قابل ذکر است که در پایان این مراسم از 4 عضو نابینا، 4 داوطلب تولید کتاب گویا و 4 داوطلب سالهای گذشته بخش روشندلان کتابخانه مرکزی با تقدیم لوح سپاس تجلیل به عمل آمد. 29 مهر 96

ارسال نظرات
آخرین اخبار