خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:

امروز ماهیت فقر فرهنگی است/ نمایشگاه مددجویان؛ تلفیقی از هنر و خودباوری

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در آئین افتتاح نمایشگاه هنر و ادبیات دینی مددجویان این استان با بیان اینکه ماهیت فقر از مادی به فقر فرهنگی تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: اعتیاد، طلاق و بزه های اجتماعی تولید فقر می کنند و مبارزه با این نوع فقر بسیار سخت تر از فقر مادی می باشد.
کد خبر: ۸۹۳۷۰۲۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد کلامی با تاکید به اینکه باید با پدیده فقر مبارزه فرهنگی کرد، گفت: بعد از رویکرد فرهنگی رویکرد دوم کمیته امداد اشتغال و توانمندسازی مددجویان است اما کمیته امداد فقط به عنوان کلینیک اجتماعی عمل می کند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال تنها راه مبارزه با فقر است، افزود: کمیته امداد تلاش می کند قرض الحسنه را به جای کمک های بلاعوض انجام دهد تا مددجویان با دریافت وام های قرض الحسنه اشتغال به خوداتکایی برسند.

کلامی بابیان اینکه کمیته امداد آذربایجان شرقی با ایجاد 15 کانون فرهنگی موقت برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی در طول سال اجرا می‌کند، اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها به‌ویژه در ایام اوقات فراغت دانش آموزان تحت حمایت از اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد است.

ویتعداد کانون‌های دائم فعال کمیته امداد آذربایجان شرقی را پنج مورد برشمرد و بیان کرد: این کانون‌ها در شهرستان‌های میانه، مراغه، اهر، مرند و تبریز فعال هستند. 

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه نمایشگاه تولیدات هنری مددجویان ترکیبی از هنر، اشتغال و خودباوری است، تاکید کرد: کمیته امداد یک نهاد فرهنگی است که در راستای تعمیق باورهای دینی و ارتقای کرامت انسانی مددجویان نقش اساسی دارد.

کلامی با اشاره به وجود 450 هزار حاشیه نشین  در تبریز افزود: مشکلات حاشیه نشینان این شهر که عمدتا مددجو هستند بدون هماهنگی با کمیته امداد حل نمی شود.

وی نقش فرهنگی  کمیته امداد را در حل مشکلات اجتماعی پررنگ دانست و یادآور شد: بدون توجه به نقش کمیته امداد در عرصه فعالیت های اجتماعی مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه حل نخواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی بر لزوم حفظ کرامت انسانی و رشد ایمانی، معنوی و فرهنگی مددجویان تأکید کرد و افزود: صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات فرهنگی، ارتقاء باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی مددجویان تحت حمایت یکی از اهداف و سیاست‌های فرهنگی کمیته امداد است.

رحیم شهرتی فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با تحسین از عملکرد کمیته امداد به خصوص در خودکفایی مددجویان، گفت: امیدواریم این اقدامات توسعه و تداوم یابد تا شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان مددجویان این نهاد باشیم.

وی ضمن تاکید بر همکاری دستگاه های دولتی استان برای کمک به کمیته امداد در مبارزه با فقر مادی و فرهنگی افزود: کارکرد مطلوب دین در جامعه ما به خوبی قابل لمس و مشاهده است و استقرار عدالت و اداره جامعه بر اساس معیارهای دینی می باشد.

شهرتی فر تاکید کرد: تشکیل جامعه ایمانی و حیات مقبول برای مردم مهمترین هدف انبیا الهی بوده است.

وی ضمن تمجید از خلق آثار فاخر توسط هنرمندان خاطرنشان کرد: بسیاری از ما با دیدن آثار هنری به وجد می آییم و احساسات انسانی مان به جوشش در می آید.

امروز ماهیت فقر فرهنگی است/ نمایشگاه مددجویان تلفیقی از هنر و خودباوری

نمایشگاه آثار و توانمندی‌های هنری مددجویان تحت حمایت این نهاد با موضوع هنر و ادبیات دینی پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان افتتاح و تا پنجم آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز دایر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها