چقازردی گفت: فرد یادشده که در خارج از کشور حضور داشت، برای بررسی موضوع، به بانک دعوت و تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 27 مهرماه 96، نسبت به اخذ وکالت محضری اموال و شرکت های تابعه به نام بانک اقدام شد.
کد خبر: ۸۹۳۷۰۲۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: مدیرعامل اظهار داشت: روز چهارشنبه 26 مهرماه 96، در حین بررسی عملکرد واحدهای تابعه، مشخص شد فردی که در حوزه های اقتصادی مختلف، از جمله خرید و فروش رایانه و تجهیزات رایانه و تجهیزات جانبی، ساختمان سازی، صرافی و... فعالیت داشته و بالغ بر چند صد نفر کارمند در شرکت های زیرمجموعه وی مشغول کار هستند، با فریب و تطمیع یکی از روسای شعب بانک، بدون رعایت ضوابط و مقررات اقدام به دریافت تعدادی ضمانتنامه واهی نموده و حسب اعلام نامبرده، ضمانتنامه های مذکور را برای دسترسی به نقدینگی به همراه فاکتورهای جعلی و قراردادهای غیرواقعی به برخی شرکت های کارگزاری و لیزینگ ها ارائه کرده است.
چقازردی گفت: با کشف موضوع، با اتخاذ تدابیر لازم، فرد یادشده که در خارج از کشور حضور داشت، برای بررسی موضوع، به بانک دعوت و تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 27 مهرماه 96، نسبت به اخذ وکالت محضری اموال و دارایی های فرد مذکور و شرکت های تابعه به نام بانک اقدام شد.
رئیس هیأت مدیره بانک افزود: عمده این ضمانتنامه های واهی با سررسید سال آتی می باشند. در این راستا گزارشات لازم به همراه مدارک و مستندات و معرفی افراد ذی مدخل به مراجع قانونی ذی ربط ارائه شد.
مدیرعامل بانک ادامه داد: ضمناً لازم است از وزارت محترم اطلاعات، مراجع محترم قضایی، سازمان محترم بازرسی کل کشور و سایر مراجع محترم نظارتی که هماهنگی و همکاری لازم را با بانک بعمل آوردند قدردانی نمایم.
سایر اقدامات لازم توسط مراجع قانونی و نظارتی درخصوص موضوع در حال انجام می باشد.

ارسال نظرات