خطیب جمعه درگز گفت: ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است لذا غرب نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کند؛ در غیر این صورت ایران باید از برجام خارج شود و به رشد انرژی هسته خود بپردازد.
کد خبر: ۸۹۳۷۰۲۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص چرایی سخنان اخیر ترامپ گفت: دولت‌های آمریکایی با ایجاد گروه‌های تروریستی و تکفیری توقع داشتند عراق و سوریه را تحت کنترل خود در بیاورند؛ اما نه تنها نمی‌توانند به این خواسته‌ شوم خود برسند بلکه شکست سنگینی را نیز متحمل می‌شوند لحن بیان سخنان اخیر ترامپ حاصل این مسئله است.

امام‌جمعه درگز درباره اهمیت و نتیجه مقاومت در منطقه اذعان داشت: به لطف شهدای انقلاب اسلامی، مدافعین حرم و حضور نیرو‌های مختلف مقاومت در منطقه، به حمد الله منطقه شاهد پاک شدن از حضور داعش است.

وی افزود: اقدامات آمریکا در عراق و سوریه و منطقه برای تأمین منافع اسراییل و ایجاد حاشیه امن برای آن صورت گرفته است.

آمریکای امروز با آمریکای دیروز تفاوتی ندارد

حجت‌الاسلام ایروانی بابیان اینکه آمریکای امروز با آمریکای دیروز تفاوتی ندارد؛ اذعان داشت: آمریکا همیشه دشمن اسلام بوده و خواهد بود؛ اما روش‌های مقابله آن‌ها و به‌خصوص با کشور ایران اسلامی متفاوت است.

وی ادامه داد: در یک دوره زمانی، آن‌ها با دستکش نرم مخملی با ما دست می‌دهند و در یک دوره زمانی با لحنی خشن علیه ایران سخن می‌گویند.

خطیب جمعه درگز با تأکید به آنکه همه رییس‌جمهور‌های آمریکا در یک خط حرکت می‌کنند گفت: لبخند و خشم آمریکا ادامه دهنده یک جریان استکباری و صهیونیسمی است.

وی گفت: آمریکا دشمنی‌اش را تا زمانی که ما دست از اعتقاداتمان برنداریم ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام ایروانی با تأکید به حفظ هوشیاری مسئولان نظام خاطرنشان کرد: اینکه فکر کنیم اروپا بین ایران و آمریکا، ایران را انتخاب می‌کند تفکر اشتباهی است و لازم است مسئولان نسبت به آن هوشیار باشند.

وی تأکید کرد: اروپا به دنبال منافع و ایفای نقش بازیگری خود است.

خطیب جمعه درگز به پیش‌بینی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری بار‌ها در بیانات خودشان فرموده بودند؛ آمریکا بدعهد است و به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

وی بابیان اینکه حرف‌های ترامپ حجت را بر مردم مسلمان ایران تمام کرد گفت: آن‌ها می‌خواهند مذاکرات را ادامه دهند و از ملت ایران امتیاز‌های مختلفی را بگیرند لذا هم مردم و هم مسئولان باید هوشیاری خود را در این زمینه حفظ کنند.

حجت‌الاسلام ایروانی تأکید کرد: هیچ‌کسی حق ندارد وارد مذاکره مجدد در این موضوعات شود؛ چراکه ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است و باید غرب نیز به طور کامل به تعهدات خودشان عمل کنند؛ در غیر این صورت ایران باید از برجام خارج شود و به رشد انرژی هسته خود بپردازد.

وی افزود: هیچ تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد؛ هر اقدامی که دشمن انجام دهد برای ما تبدیل به یک فرصت می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن ناخواسته با این اقدامات خود سبب ایجاد وحدت همه‌جانبه در کشور ما شده است که در نهایت رشد کشور ما را به دنبال دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها