جلسه اخلاق در منطقه شمالغرب سردشت برای رزمندگان تیپ 36 انصارالمهدی(عج) در گردان تکاوری پایگاه پانه سر چهار و با سخنرانی حجت الاسلام مسعودی از روحانیون قرارگاه حمزه حضرت سیدالشهداء(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۷۰۴۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، حجت الاسلام مسعودی یکی از روحانیون قرارگاه حمزه حضرت سیدالشهداء(ع)  گفت: هدف و راهبرد دين در يك جمله، نزديك كردن انسان به خداوند است. انسان مظهر خداي تعالي است و كمال او هم در توسعه همين مظهريت است، دين و به خصوص دين اسلام كه كاملترين و آخرين اديان الهي است، برنامه توسعه مظهريت انسان نسبت به خداي متعال و از اين طريق نزديك نمودن او به خالق خود را ارائه مي دهد

حجت الاسلام مسعودی افزود: اعتقاد، پشتوانه عمل است و بدون باورداشت نسبت به امور اعتقادي، التزام عملي به دين امكان ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه كسي در دين داري و عبوديت موفق است كه اهل عمل باشد، اظهار داشت: اخلاق و صفات و ملكات هم بازتاب عمل انسان است، انسان در اثر التزام عملي به دستورات ديني ، به قرب الهي مي رسد و رفتار عملي آدمي است كه به شخصيت اخلاقي و ايماني او شكل مي دهد.قرآن كريم در اين زمينه بياني دارد كه آن را به صورت يك اصل قرانى مطرح ساخته است، مي فرمايد «لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‏» براي انسان جز نتيجه سعي و كوشش او نيست .

حجت الاسلام مسعودی تصریح کرد: اجر و پاداش اخروي و همين طور آثار مثبت دنيوي، تنها به كسانى اختصاص دارد كه اهل تلاش عملي باشند، كساني كه سعى خود را در عمل به دستورات و وظايف الهى و رسيدن به مقام قرب او و نيز جلب رضايت او به كار گرفته‏اند و با اولياى الهى، همفكر، هم عقيده و همراه شده‏اند. البته ممكن است گه‏گاهى دچار خطا و لغزش نيز شده باشند.

وی در ادامه افزود: افراد به واسطه عمل خود در دنيا، استحقاق مغفرت الهى را در آخرت پيدا خواهند كرد و توجّه به بعضى آيات و روايات شفاعت ، نقش مهم عمل انسان را بيشتر آشكار می سازد.

حجت الاسلام مسعودی خاطر تشات ساخت: قرآن كريم، عمل نكردن به وظايف و دستورات دينى را علت عدم بهره‏مندى برخى اهل دوزخ از شفاعت می داند: «از اهل جهنم سؤال می شود: چه چيزى شما را جهنمى كرد؟ گويند: از نمازگزاران نبوديم و بينوايان را اطعام نمی كرديم و با اهل باطل در هرزه فرو می رفتيم. پس شفاعت شفيعان به حال آنان سودى نمی بخشد».

ارسال نظرات