تحلیلگران رژیم صهیونیستی با اشاره به قریب‌الوقوع بودن پیروزی نهایی ارتش سوریه در نبرد با تروریسم در این کشور، به مقام‌های تل‌آویو هشدار می‌دهند که به حملات مکررشان به سوریه پایان دهند.
کد خبر: ۸۹۳۷۰۶۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از «رای‌الیوم»، پیامدهای حمله هفته گذشته اسرائیل به یک پایگاه نظامی سوریه همچنان ادامه دارد و واکنش سوریه به این تجاوز همچنان افکار عمومی در دولت عبری را کاملا به خود مشغول کرده است همین‌طور تصمیم‌‌گیرندگان و کارشناسان در این رژیم اشغالگر را. آنها هنوز متوجه نشده‌اند که قواعد درگیری بعد از پیروزی‌های گسترده و چشمگیر ارتش سوریه و همپیمانان آن در نبرد علیه گروه تروریستی و وحشی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، که تحت حمایت رسمی، مادی و لجستیکی اسرائیل بوده‌اند، تغییر کرده است.

برخلاف ادعاهای رسمی اسرائیل درباره وجود هماهنگی کامل با روس‌ها در موضوع تجاوزهای اسرائیلی به سوریه، کانال دوم تلویزیون عبری‌زبان فاش کرد که در پی حمله اخیر، روس‌ها از این اقدام اسرائیلی بسیار عصبی شدند به‌گونه‌ای که وزارت خارجه روسیه کنسولگری اسرائیل در سفارت تل‌آویو در مسکو و نیز وابسته نظامی در این سفارت را احضار کرد. این موضوع را منابع عالی‌رتبه سیاسی در تل‌آویو اعلام و تصریح کردند که دلیل عصبانیت روسیه از این حمله اسرائیل، نگرانی آن از سلامت جانی افسران و سربازان مستقرش در سوریه بوده است.

در همین راستا، «آوی بنیاهو» سخنگوی سابق ارتش اشغالگر در مقاله‌ای در روزنامه «معاریو» به حوادث اخیر در جبهه شمالی اشاره و ادعا کرد که حمله هواپیماهای نیروهای هوایی با یک موشک زمین به هوا طی هفته گذشته در سوریه، در واکنش به شلیک موشک به یک هواپیمای اسرائیلی بوده که این اقدام در نوع خود بی‌سابقه بود.

بنیاهو افزود، البته اسرائیل بایستی منابع امنیتی خود را حفظ کند ولی با روشی عاقلانه، محتاطانه، و مخصوصا با موضعی میانه‌رو. وی در عین حال تأکید کرد که نباید اجازه داد سوریه به میدان بازی برای نیروی هوایی و ارتش اسرائیل تبدیل شود؛ زیرا این وضعیت ممکن است برای دولت عبری بسیار پرهزینه باشد.

این تحلیلگر اسرائیلی افزود، ارتش اسرائیل، که به شکل تقریبا آزادانه در اراضی سوریه جولان می‌دهد، 5 تا منافع مشخص دارد: جلوگیری از حضور نظامی ایران در سوریه، جلوگیری از انتقال سلاح استراتژیک از سوریه به حزب‌الله در لبنان، مانع شدن از انتقال جنگ داخلی به بلندی‌های جولان، حفظ آزادی‌ پروازها و جمع‌آوری اطلاعات، و نیز اجتناب از درگیری با ارتش روسیه در سوریه.

به گزارش تسنیم،افزون بر این، سخنگوی سابق ارتش اشغالگر مدعی شد که دولت عبری طی سال‌های اخیر قدرت بازدارندگی قوی با سوریه را حفظ کرده است و از سوی دیگر، ارتش اسرائیل به‌دلیل مشغول بودن سوریه به جنگ در جبهه‌های مختلف، در تلاش برای هدف قرار دادن توانمندی‌های ارتش این کشور و نابودی دولت آن است.

وی در عین حال یادآور شد، اما در یک روز، که ممکن است به‌زودی باشد یعنی «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه بر تروریست‌ها پیروز شود انتظار می‌رود که وارد تسویه‌ حساب با اسرائیل شود و این امر ممکن است در طول مرزها از طریق لبنان یا اردن با از پشت دریا انجام شود. از سوی دیگر، ارتش سوریه ممکن است به‌تنهایی یا با کمک ایرانی‌ها و حزب‌الله دست به این اقدام بزند. این اتفاق به‌زودی خواهد افتاد.

ارسال نظرات