۶ خانوار تحت حمایت کمیته امداد دلیجانی خانه‌دار شدند

با حضور مشاور رئیس و مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد شش واحد مسکونی مددجویی در شهرستان دلیجان افتتاح و به خانوارهای تحت حمایت تحویل داده شد.
کد خبر: ۸۹۳۷۱۰۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با حضور مشاور رئیس و مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد شش واحد مسکونی مددجویی در شهرستان دلیجان افتتاح و به خانوارهای تحت حمایت تحویل داده شد.

 قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در حاشیه مراسم افتتاح 6 باب منزل مسکونی ویژه مددجویان دلیجانی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های کمیته امداد تأمین مسکن برای محرومان جامعه است، گفت: مسکن، گران‌ترین و با ارزش‌ترین نیاز محرومان است.

وی مسکن‌سازی را از راهکارهای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت عنوان و بیان کرد: پروژه مسکن شهرستان دلیجان در دو بلوک دو و شش واحدی در زمین‌های واگذارشده از سوی مسکن و شهرسازی در سنوات گذشته توسط خیران، برادران محمدی (پدر و پسر) با هزینه‌ای بالغ ‌بر ۶۵۰ میلیون تومان به‌ شکل کامل ساخته و در پایان سال گذشته دو واحد آن تکمیل و تحویل مددجویان شد و شش واحد نیز در سفر مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد به شهرستان تحویل مددجویان تحت پوشش دلیجانی قرار گرفت.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه از ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت تعداد ۲۵ هزار خانوار مخاطب فاقد مسکن هستند، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۷۷۵ خانواده شهری مستأجر و ۱۰ درصد خانوار روستایی فاقد مسکن مناسب هستند. تأمین مسکن برای هزار و ۵۰۰ خانوار بالای دو نفر در یک دوره سه‌ ساله از برنامه‌های کمیته امداد استان مرکزی است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: از ۱۲ شهرستان استان مرکزی هشت شهرستان دارای ضریب محرومیت هستند واز هزار و  ۲۱۰ روستای استان تعداد ۵۰۴ روستا در مناطق محروم واقع ‌شده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه منطبق با سهمیه و برنامه اعلام‌ شده حداقل سالی ۵۰۰ مسکن برای مدجویان باید ساخته شود، گفت: اگر زمین مناسب در اختیار کمیته امداد قرار داده شود با کمک خیران، با همکاری و عنایت همکاران در مرکز، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به‌خصوص در روستاها و مناطق محروم می‌توان به نتایج خوبی رسد.

وی ضمن دعوت از خیران به‌ منظور همکاری با این نهاد حمایتی خاطرنشان کرد: کمک به محرومان یک وظیفه همگانی است و کمیته امداد با همکاری خیران در جهت رفع مشکلات محرومان بیش‌ازپیش تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار