فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در مجموعه کل پروژه‌های قرارگاه حدود 5500 نفر فعالیت می‌کنند که این یک آمار بالایی است و این برای ما یک وظیفه است چون ما پاسدار نظام هستیم و با روحیه انقلابی و جهادی به کار خودمان ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۸۹۳۷۱۱۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بازدید از پروژه‌های این قرارگاه در استان لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 12 پروژ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال تکمیل شدن است اظهار داشت: آزادراه خرم‌آباد ـ اراک، راه‌آهن درود ـ خرم‌آباد، سد ایوشان، سد تاج‌امیر، سد مشعوره، خط انتقال آب خرم‌آباد، سد و نیروگاه رودبار از جمله پروژه‌های قرارگاه در این استان است.

وی افزود: در مدت چهار سالی که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پروژه‌های عمرانی در استان لرستان فعالیت می‌کند، تحول عظیمی در استان لرستان ایجاد شده است و انتظار می‌رود که همه مسئولان استان دست در دست هم تلاش کنند که مشکلات را رفع تا زودتر به نتیجه برسیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بازدید از طرح آزادراه خرم‌آباد - اراک عنوان کرد: طول این آزادراه در مسیر امروزی ٢١ کیلومتر بوده اما قطعه احداث‌شده در این پروژه از خرم‌آباد تا اراک در مسیر آزادراهی حدود ١٣5 کیلومتر است که اگر این مسیر را در دو قطعه در نظر بگیریم یعنی از خرم‌آباد تا بروجرد حدود ٣ کیلومتر و در کل مسیر حدود 35 کیلومتر کاهش مسیر داریم.

وی بیان کرد: این پروژه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه انجام می‌شود که سهم وزارت راه 40 درصد و 60 درصد هم سهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است.

سردار عبداللهی با بیان اینکه آن چیزی که برای ما اهمیت دارد بحث ایمنی در پروژه‌ها است، تصریح کرد: امروزه آزادراه‌هایی که در دنیا ساخته می‌شوند به بحث زیست‌محیطی توجه بیشتری دارند؛ بنابراین آزادراه خرم‌آباد- اراک که سه باند رفت و سه باند برگشت دارد از بهترین آزادراه‌های کشور است و با کیفیت بالا ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی انجام‌شده در بحث تردد در این آزادراه در مرحله نخست حدود 25 تا 30 هزار دستگاه است که این عدد در زمان اوج تردد شاید به 45 تا 50 هزار دستگاه هم برسد و این حجم بسیار بالایی است.

پیشرفت 70 درصدی آزادراه خرم‌آباد- بروجرد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پروژه آزادراه خرم‌آباد تا بروجرد که قطعه نخست بوده کار اساسی و پایه آن در حال انجام است و دستگاهی که کار پایه را انجام می‌دهد پیشرفته‌ترین دستگاه دنیا است و این پروژه تقریباً 70 درصد و کل پروژه حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سال 97 قطعه نخست یعنی پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: قطعه بعدی از بروجرد به سمت اراک کارهای عملیات خاکی آن در حال آن در حال انجام است و سعی ما بر این است که اگر مشکلات مالی آن حل شود در موعد مقرر پروژه را بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم.

سردار عبداللهی بیان کرد: اجرای 10 کیلومتر تونل، بیش از دو کیلومتر پل و آبراهه و دارا بودن شش باند رفت و برگشت از ویژگی‌های این طرح آزادراهی است که در طرح این آزادراه حدود ٣5 میلیون تن خاکبرداری و خاکریزی و حدود ٧٨ هزار تن آسفالت اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: نکته مهمتر این آزادراه اینکه فقط قطعه خرم‌آباد به اراک نیست؛ در واقع ما باید کریدور جنوب کشور را به آب‌های آزاد وصل کنیم و تا شرق کشور چیزی حدود دو هزار کیلومتر است و یک کریدور شمال غرب هم به شرق و جنوب کشور وصل می‌شود که از ویژگی‌های بسیار خوب این آزادراه است.

اشتغال 5 هزار 5 نفر در پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در استان لرستان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه بالای ٩ درصد نیروهایی که در این پروژه‌ها کار می‌کنند بومی استان هستند افزود: استان لرستان از خیلی از استان‌های دیگر عقب‌تر است و بیشترین آمار بیکاری در این استان وجود دارد حال با این شرایط در پروژه آزادراه و راه‌آهن که توسط قرارگاه خاتم انجام می‌شود حدود 3500 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی عنوان کرد: در مجموعه کل پروژه‌های قرارگاه حدود 5500 نفر فعالیت می‌کنند که این یک آمار بالایی است و این برای ما یک وظیفه است چون ما پاسدار نظام هستیم و با روحیه انقلابی و جهادی به کار خودمان ادامه می‌دهیم.

سردارعبداللهی بیان کرد: در پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک ١٣ جبهه کاری فعال هستند که در حوزه خاکبرداری، خاکریزی، تونل، تولید بیس، ساب‌بیس، تولید بتن و پل‌های مختلفی که هست فعالیت دارند.

وی افزود: این پروژه دارای پیچیدگی‌های خاصی مثل عبور از ارتفاعات، ناپایدار بودن زمین و حرکت‌های زمین است که ما از همه این موارد عبور و مسائل فنی را نهایی و تکمیل کردیم و این پروژه در حال فعالیت است.

طولانی‌ترین تونل‌های کشور در آزادراه خرم‌آباد – اراک

وی خاطرنشان کرد: طول تونل‌های این پروژه از حیث آزادراهی و راه جزء نخستین تونل‌ها در کشور است که طول هر دهانه این تونل حدود سه هزار و 400 متر و در مجموع طول دو دهانه آن حدود 6/5 کیلومتر است که این تونل با عرض و ارتفاع و مقطع خیلی بالایی ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: برای چنین تونل‌هایی یک زمان شش یا هفت ساله در نظر می‌گیرند که با لطف خداوند موسسه حرا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ظرف مدت کمتر از دو سال کاری این تونل راه انجام داده است.

پروژه آزادراه خرم‌آباد- اراک بزرگترین پروژه کشور
وی تصریح کرد: پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک یکی از بزرگترین پروژه‌های کشور است.
سردار عبداللهی افزود: در کل شرایط ساخت آزادراه با راه‌های معمولی تفاوت دارد و تفاوت دیگر این آزادراه، مشارکت با وزارت راه و شهرسازی است و قرارگاه خاتم سعی بر آن دارد که در تمام پروژه‌ها از بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح استفاده شود که بعداً از هزینه‌های اضافی بر پروژه تحمیل نشود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک مجموعه‌ای با این عظمت می‌‌خواهد یک پروژه بسیار بزرگی را شروع کند انتظار می‌رود که مسئولان استانی با همکاری یکدیگر مشکلات را حل کنند و برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) که منابع مالی در ردیف دوم قرار دارد بتوانیم با روحیه و انگیزه کاری و با عشق مردم به کار خود ادامه دهیم.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات