معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی:

رویکرد اقتصادی به "بازار حلال" در ایران وجود ندارد

معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های موجود در صنعت غذا، هنوز رویکرد اقتصادی به بازار حلال در کشور ما وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۳۷۱۱۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید‌مهدی زیارت‌نیا اظهار داشت: متأسفانه بحث حلال به ویژه از دیدگاه اقتصادی در کشور ما مورد توجه چندانی قرار نگرفته و برخی از مشکلات در حوزه‌های مختلف مقوله حلال در کشور ما وجود دارد که حل آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور ما در بسیاری از موارد تنها به حلال بودن مواد اولیه صنایع غذایی توجه می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به فرآیند‌های شیمیایی که در اثر انجام آن‌ها برخی از مواد حرام وارد محصولات غذایی تولید شده می‌شود نیز توجه داشت.

معاون پژوهشکده علوم و صنایع غذایی بیان کرد: همچنین باید تمام محصولات صنایع غذایی که از طریق واردات به دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسند نیز مورد توجه قرار بگیرند.

وی ایجاد جایگزین برای مواد اولیه وارداتی را یکی از راهکار‌های اطمینان از حلیت تولیدات صنایع غذایی دانست و تأکید کرد: با وجود ظرفیت مناسبی که در سطح کشور در تولیدات غذایی وجود دارد بستر خوبی برای تولید غذای حلال وجود ندارد و هنوز شاهد این هستیم که سهم ناچیزی از بازار جهانی این مقوله در اختیار ما است؛ این مسئله جای تأمل داشته و باید برای تولید، استانداردسازی و صادرات محصولات غذایی حلال گام‌هایی برداشته شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار