خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد گفت: هميشه جبهه باطل از عاشورا و زيارت اربعين ترس دارد ولي با اين وجود زيارت اربعين سال به سال با جمعيت و شكوه بيشتري برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۷۱۵۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای هیأت امنای موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم مقدسه اظهار کرد:‌ همیشه طرفداران حق با سلاح‌های معنوی و طرفداران باطل با سلاح‌های مادی گام برداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: غلبه، جلب توجه و بیدارگری به نفع اهل حق بوده زیرا امکانات و دارایی‌های معنوی تأثیر بیشتری دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در هر زمانی جباران، ستمکاران و مستکبران با عاشورا و اثرات آن مخالف هستند گفت: در دنیایی که «کل عرض کربلا و کل یوم عاشورا» محقق است؛ دشمنان سعی می‌کنند عاشورا را خاموش کنند. امسال در امارات، بحرین،  عربستان و مصر عزاداری قدغن بود و تنها در خانه به صورت خصوصی مجاز به عزاداری بودند ولی عزاداری به طور علنی جرم بود و عواقب سختی داشت.

وی عنوان کرد:‌ همیشه جبهه باطل از عاشورا و زیارت اربعین ترس دارد ولی با این وجود زیارت اربعین سال به سال با جمعیت و شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: مردم با وجود سختی‌ها خود را آماده می‌کردند و در اربعین دسته دسته به سمت کربلا می‌رفتند و مانوری در برابر دشمن بود.

وی با بیان اینکه زیارت و توجه به امام حسین(ع) برای دشمن سنگین است گفت: ائمه اطهار(ع) علاقه‌مند بودند که ولایت و ولایتمداری مسلمانان در برابر دشمن اظهار شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جریان اربعین در دوران کنونی گفت:‌ 3 میلیون نفر در ایام حج در مکه حضور دارند ولی در اربعین 20 میلیون نفر جمعیت حضور پیدا می‌کنند. بر  اساس دین اسلام باید قدرت‌ و حقانیت خود را نشان دهید.

وی یادآور شد: ایران توانسته در نتیجه انقلاب شخصیت، عظمت و عزت خود را نشان دهد و روز به روز باید تجهیزات نظامی خود را اضافه کند تا اسلام با قدرت، عظمت و جرأت پیش برود.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن خطاب قرار دادن اعضای این موکب گفت: در زیارت اربعین کارهای بسیار مهمی انجام می‌دهید و موکب شما با شکوه و عظمت است امیدوارم بتوانید عظمت اسلام را نشان دهید.

ارسال نظرات