خبرهای داغ:
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: ورزش می‌تواند مقدمه ای برای رسیدن به مبانی معنوی و دینی باشد و نباید از این مساله در کشور غفلت کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۷۱۶۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به نگاه اسلام به ورزش اظهار کرد: این دین تاکید زیادی بر ورزش کردن دارد، برای بهتر عبادت کردن نیاز به جسم سالم داریم و می‌توان به وسیله ورزش جسم را سالم نگه داشت.

وی ادامه داد: بهترین دین اسلام است، اما نتوانستیم از این دین استفاده درست را ببریم، دین اسلام اهمیت زیادی به ورزش می‌دهد، اگر جسم انسان سالم باشد، به تبع آن همه چیز درست خواهد شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: تبلیغ ورزش‌های درست در جامعه اهمیت زیادی دارد، متاسفانه شاهد این مساله هستیم که بسیاری از افراد با ورزش ارتباط درستی را برقرار نمی‌کنند، همچنین به دلیل اینکه ورزش تبدیل به یک فرهنگ در خانواده‌ها نشده است، بسیاری از افراد از داشتن چاقی و دیگر مشکلات جسمی گلایه می‌کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه اظهار کرد: نیاز به تحول در این زمینه داریم، باید یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی در جامعه و حمایت از این بحث باشد.

وی ادامه داد: باید فکری برای احیای ورزش در جامعه کنیم تا ورزش کردن تبدیل به فرهنگ عمومی شود و مردم به سمت ورزش بروند، البته نباید گرفتن مدال تنها هدف ورزشکاران باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: از درون ورزش می‌توانیم بسیاری از مبانی ارزش و دینی را همچون سلامتی جسم، مقاومت، سختکوشی، بصیرت، هوشیاری، معنویت و وحدت را جوانان آموزش بدهیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به ضرورت تغییر نگاه به ورزش اظهار گرد: اگر به ورزش به عنوان پایگاهی همچون مسجد نگاه شود، جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها، بداخلاقی‌ها و مشکلات گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: می‌توانیم آموزه‌هایی همچون غیرت دینی، آگاهی از برنامه‌های دشمن و مسائل ارزشی دیگر را در ورزش به جوانان آموزش بدهیم تا آن‌ها در کنار ورزش از مباحث اخلاقی غافل نشوند و نسبت به این مباحث بیگانه نباشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: مدیران باید برای جذب جوانان به مراکز ورزشی برنامه ریزی و از این مساله حمایت کنند، اگر بتوانیم ورزش را توسعه بدهیم، بسیاری از مشکلات روحی و روانی مردم از بین می‌رود و دیگر شاهد افسردگی در بین افراد نخواهیم بود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به ارتباط ورزش و معنویت اظهار کرد: ورزشکاران نباید از ارزش‌های دینی و معنوی فاصله بگیرند، ورزش می‌تواند مقدمه ای برای رسیدن به مبانی معنوی و دینی باشد و نباید از این مساله در کشور غفلت کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان با انتقاد از روی آوردن گروهی از جوانان به بعضی از ورزش‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد رواج ورزش‌هایی در کشورهای جهان سوم همچون ایران هستیم که تلفظ نام این ورزش‌ها و مفاهیمشان سخت است، باید در خصوص این ورزش‌ها بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا هدف واقعی شان مشخص شود.

ارسال نظرات