همزمان با هفته بهداشت روان، همایش ارتباط ورزش با سلامت روان در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۷۲۱۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر محمد فرامرزی در جمع کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت هفته بهداشت روان و همایش ارتباط ورزش با سلامت روان، به تشریح نقش در بهبود شاخص های سلامت مردم جامعه پرداخت.

کارشناس فیزیولوژی ورزشی با اشاره به آمارهای جهانی گفت: 66درصد از مرگ و میرها به علت بیماری های غیرواگیر در کشورهای توسعه یافته رخ می می دهد.

دکتر فرامرزی افزود: عدم فعالیت بدنی یک عامل خطرزای مهم شناخته شده است و سلامت آحاد جامعه را تهدید می کند.

وی، ادامه داد: حداقل 60درصد از مردم جهان 30دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط را هم ندارند که نشان دهنده عدم توجه به سلامت از سوی افراد جامعه است.

کارشناس فیزیولوژی ورزشی با اشاره به مرگ دو میلیون نفر به علت عدم فعالیت بدنی در هر سال، اظهار کرد: پایین بودن سرانه ورزشی یکی از خطرات جدی است که سلامت آحاد مردم جامعه را تهدید می کند.

دکتر محمد فرامرزی، شیوع بیماری های قلبی و عروقی، و دیابت در کشور ایران را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بیماری های غیرواگیر علاوه بر اینکه رنج فراوانی را تا آخر عمر به بیمار تحمیل می کنند؛ هزینه بسیار گزافی را نیز از نظر اقتصادی دربردارند.

وی، ترویج فرهنگ ورزش در جامعه را یکی از راه های پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و بهبود شاخص های سلامت دانست.

کارشناس فیزیولوژی ورزشی در ادامه به نقش ورزش در سلامت روان پرداخت و افزود: ورزش دارای آثار کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در بهبود سلامت روان افراد است و باعث کاهش عوامل فشارزای مزمن و افزایش عملکرد قلبی تنفسی و کاهش چربی های مضر در بدن می شود.

وی، ادامه داد: قطع ارتباط با عوامل فشارزای روانی، کنترل ادراک، کاهش احتمال ایجاد بیماری های قلبی و عروقی، کاهش احتمال ابتلا به فشار خون بالا و کاهش وزن، کاهش احتمال سکته قلبی، کاهش ابتلا به برخی از سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ، کاهش ابتلا به بیماری قند، افزایش استحکام استخوانها و پیشگیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان، کنترل وزن، تإثیر مثبت روی عملکرد غدد درون ریز بدن و بهبود خلق و خوی و افزایش سلامت روان ، از فواید فعالیت بدنی به شمار می روند.

گفتنی است: این همایش به همت مرکز تربیت بدنی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و با کمک بهداشت و درمان سپاه چهارمحال و بختیاری در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد.

ارسال نظرات