به همت پایگاه بنت الزهرا حوزه 216 حضرت زکیه (س)؛

برگزاری کارگاه توحید شناسی

به همت پایگاه بنت الزهرا حوزه 216 حضرت زکیه س کارگاه توحید شناسی با حضور سرکار خانم واشقانی کارشناس عقیدتی حوزه و بسیجیان پایگاه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۳۷۲۶۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت پایگاه بنت الزهرا حوزه 216 حضرت زکیه س کارگاه توحید شناسی با حضور سرکار خانم واشقانی کارشناس عقیدتی حوزه و بسیجیان پایگاه برگزار گردید.

برگزاری کارگاه توحید شناسی

واشقانی ضمن تسلیت گفتن ایام ماه صفر باتفسیر ایه 30سوره رم اظهار داشت: در ترجمه این ایه امده است"پس روی خود را با گرایش تمام به حق به سوی این دین کن با همان سرشتی که خدا مردم را به ان سرشته است افرینش خدای تغییر ناپذیر است این است همان دین پاک ولی بیشتر مردم نمی دانند."

وی افزود: توحید مهترین اصل از اصول دین اسلام بلکه ادیان ابراهیمی به شمار می اید توحید در لغت به معنای یکی دانستن و در اصطلاح اهل کلام یگانه دانستن حق تعالی است. و در مقابله با ان شرک به خداست که قران مجید از ان به عنوان ظلم عظیم و گناه نابخشودنی تعبیر کرده است.

این کارشناس گارگاه توحید را بر 4 دسته برشماردو توحید ذاتی را مهمترین دسته ان دانست.

وی تصریح کرد: توحید ذاتی به معنای نمی شود یک و جز از ذات خداوند است یعنی بینظیر از هر جهت و مطلق از جمیع جهات است بنابراین توحید ذاتی ذات پروردگار یگانه است مثل و مانند ندارد ماسوا همه مخلوق اوست ایه کریمه لیس کمثله شی و یا ایه ولم یکن لم کفوا احد مضامین توحید ذاتی ست.

واشقانی در پایان خاطر نشان کرد:  توحید افعالی و عبادی و صفاتی از تمامی افعال از جمله افعال انسان به مشیت و اراده خداوند است به تعبیری دیگر همانگونه که موجودات در اصل وجود خود وابسته به ذات او هستند در تاثیر و فعل خود نیز چنین هستند وقتی مسلم شد که واجب الوجود تنها خداست و هرچه غیر اوست ممکن و محتاج و نیازمند است پس عبادت مخصوص اوست و او کمال مطلق است و غیر از او کمال مطلق وجود ندارد و عبادت هم برای رسیدن به کمال اوست بنابراین عبادت مخصوص خداوند است.

خبرنگار بسیجی: زهرا سادات فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار