کتاب «پرواز روی خاک»؛ خاطرات خلبان منوچهر شیرآقایی با مصاحبه و تدوین سیدقاسم یاحسینی به دوستداران کتاب معرفی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۷۳۳۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، در این کتاب راوی به مراحل مختلف زندگی خود از جمله حدود 3000 ساعت پرواز در طول دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرده است.
 
سیدقاسم یاحسینی در مقدمه کتاب اشاره کرده است که ضبط خاطرات خلبان منوچهر شیرآقایی حدود 45 روز طول کشیده است.
 
یاحسینی، نویسنده کتاب معتقد است؛ ورود به دنیای تخصصی خلبانان برای او کار آسانی نبوده است. او برای ایجاد جذابیت در خاطرات منوچهر شیرآقایی از دوران انقلاب و جنگ، نوشته خود را از دوران کودکی این رزمنده آغاز می‌کند. سپس از آموزش خلبانی می‌گوید و با پشت سر گذاشتن روزهای پرشور انقلاب به سرعت به روزهای جنگ نزدیک می‌شود.
 
وی در این باره گفت: خلبان شیرآقایی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس حدود 3000 ساعت پرواز داشته است که در این زمان هواپیمایش دچار حادثه خاصی نشده است. به همین دلیل، خاطرات زیادی از پروزاهایش دارد.
 
شیرآقایی راوی کتاب نیز دربارة عنوان این اثر اظهار داشت: در یکی از مأموریت‌های دوران دفاع مقدس قرار شد از امیدیه با دو فروند هواپیمای جنگی به سمت نیروهای عراقی برویم، بعد از سوسنگرد در دو طرف جاده‌ای در حال حرکت بودیم و آن‌قدر ارتفاع ما کم بود که یک تراکتور در حال حرکت دیدم؛ خانواده‌ای بودند که به سمت اهواز می‌رفتند. پایین بودن ارتفاع هواپیماها موجب شد گرد و خاکی در کنار این تراکتور بلند شود، بنابراین، من در هنگام نوشتن خاطرات خود تصمیم گرفتم نام کتاب را «پرواز روی خاک» بگذارم.
 
چاپ دوم کتاب «پرواز روی خاک» که در سال 93 منتشر شده، به قیمت 12تومان توسط سوره مهر منتشر شده است.
 
  برای دریافت نسخه الکترونیک کتاب لطفا اینجا را کلیک کنید

ارسال نظرات