آسیب های اجتماعی در جامعه، مختص به قشر یا طبقه خاصی نیست و این موضوع، تمامی افراد جامعه و علی الخصوص خانواده ها را تهدید می کند.
کد خبر: ۸۹۳۷۳۸۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به اینکه ارائه روش های صحیح و موثر به منظور تحکیم بنیاد خانواده در مدارس و دانشگاه ها ضروری است، گفت: مهمترین نهادی که باید در آن نسبت به تحکیم خانواده بحث و فرهنگ سازی شود، مدرسه و دانشگاه است؛ به گونه ای که باید از دوران کودکی و در محیط های آموزشی، دانش آموزان و دانشجویان را با شیوه های زندگی سالم و مفاهیمی همچون تحکیم بنیاد خانواده آشنا کرد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه توجه جدی به موضوع آسیب های اجتماعی در جامعه اهمیت دارد، افزود: متاسفانه مساله بروز آسیب های اجتماعی در جامعه، مختص به قشر یا طبقه خاصی نیست و این موضوع، تمامی افراد جامعه و علی الخصوص خانواده ها را تهدید می کند که باید در این زمینه، مراقبت های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت هر یک از استان های کشور در خصوص بروز آسیب های اجتماعی مختلف، متفاوت است، اظهار داشت: وضعیت استان های کشور در خصوص موضوعات و اولویت های آسیب های اجتماعی، متناسب با میزان جمعیت، وضعیت جغرافیایی و فرهنگی آن استان با سایر نقاط کشور متفاوت است، اما در ارزیابی های پژوهشی انجام شده، رتبه و وضعیت هر استان در این زمینه، به صورت دقیق مشخص شده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، استان زنجان در برخی شاخص ها از جمله شیوع اعتیاد و وقوع سرقت های مسلحانه نزاع، پرخاشگری، طلاق و خودکشی نسبت به سایر استان های کشور، از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

اسداله درویش امیری اظهار اشت: نماینده اداره کل دادگستری استان در جلسه آتی این شورا، گزارش مستند مربوط به وضعیت استان زنجان در هر یک از شاخص ها و موارد آسیب های اجتماعی را ارائه نماید تا اعضای شورا با تصویری مشخص از وضعیت استان، نسبت به ارائه پیشنهادات و راهبردها و اِعمال سیاست‌گذاری ها اقدام نمایند.

 

ارسال نظرات